آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

جان بولتون در تناقض گویی آشکار ، در ایروان برعکس باکو سخن گفت

­جان بولتون، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا که برای تحریک کشورهای قفقاز به همکاری با آمریکا در تحریم ایران، به پایتخت های کشورهای این منطقه سفر کرده است، در سفر به باکو و ایروان دچار تناقض گویی و سردرگمی شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” آذ ویزیون” جان بولتون در حالی که در باکو درباره احتمال لغو الحاقیه ۹۰۷ مصوب کنگره آمریکا درباره ممنوعیت کمک مالی مستقیم واشنگتن به باکو سخن گفته بود، در ایروان در پاسخ به سوالات خبرنگاران ارمنستانی گفت:” هنوز هیچ تصمیمی درباره لغو الحاقیه ۹۰۷ کنگره آمریکا اتخاذ نشده است و نمی توانم در این باره احتمالی را مطرح کنم یا ضمانتی بدهم. ”
جان بولتون درباره احتمال فروش سلاح آمریکا به جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز گفت : ” وضعیت این گونه است که ارمنستان از روسیه سلاح می خرد و ۸۰ درصد سلاح های جمهوری آذربایجان نیز تولید روسیه هستند. این وضعیت به حل مناقشه قره باغ کمکی نمی کند. زیرا، این وضعیت عامل فشار روسیه بر طرف های مناقشه قره باغ است و صلح ایجاد نمی کند. ”
مشاور امنیت ملی ترامپ افزود : ” رقابت در مسلح شدن، شیوه حل برخی مسایل است و در هر حال، سلاح های آمریکا از سلاح های روسیه خیلی بهتر هستند. باید این وضعیت را در زمان تصویب قوانین ( در کنگره آمریکا ) در نظر گرفت. ”
جان بولتون در زمان سفر به جمهوری آذربایجان در مصاحبه با بخش آذری رادیو ” صدای آمریکا” گفته بود ممکن است دونالد ترامپ ، رییس جمهوری آمریکا با استفاده از اختیارات خود اجرای الحاقیه ۹۰۷ کنگره آمریکا را متوقف کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا