آذربایجاناخباراردبیل

جاذبه‌های گردشگری اردبیل در کشور جمهوری آذربایجان معرفی می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل با حضور در نمایشگاه بین‌المللی تخصصی گردشگری جمهوری آذربایجان جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری خود را معرفی می‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، قادر تقی‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برای حضور استان اردبیل در نمایشگاه گردشگری آذربایجان اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی تخصصی گردشگری آذربایجان  از امروز تا 21 فروردین به مدت سه روز در شهر باکو جمهوری آذربایجان در محل مرکز نمایشگاهی EXPO برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص غرفه‌ای به مساحت 126 متر مربع به استان‌های اردبیل ، آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ماکو افزود: در این نمایشگاه کشورهایی از چین، ترکیه، مالزی، هند، گرجستان، ازبکستان، ایتالیا، بلغارستان، تایلند، تونس، هندوراس، جمهوری دومینیکین و مونته نگرو شرکت دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اختصاص غرفه‌ای به متراژ 18 مترمربع در این نمایشگاه برای هر استان اردبیل گفت: در غرفه اختصاصی استان اردبیل دو نوع بسته فرهنگی به زبان‌های انگلیسی و آذری برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

تقی‌زاده تصریح کرد: بسته‌های فرهنگی دارای دو نوع لوح فشرده و کتابچه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، کتابچه معرفی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و بروشور معرفی عشایر ایل شاهسون به زبان‌های آذری و انگلیسی، کارت پستال و پوستر جاذبه‌های گردشگری استان همراه با کتابچه سرمایه‌گذاری استان و کتابچه صنایع دستی و ورنی استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پخش تصاویر و فیلم جاذبه‌ها، قابلیت‌ها و مناطق نمونه گردشگری استان به زبان آذری و نصب تابلوهایی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان در این نمایشگاه خبر داد.

وی بیان کرد: با توجه به بیشترین آمار ورودی گردشگران آذری به استان اردبیل با هدف گردشگری سلامت بروشورهای دانشگاه علوم پزشکی استان برای معرفی توانمندی‌های درمانی این استان از جمله امکانات و تجهیزات مراکز بیمارستانی، درمانگاهی و آب‌های گرم در اختیار بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار می‌گیرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه سوغاتی عسل سبلان و قره حالوا برای معرفی سوغات استان اردبیل به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود، گفت: صنایع دستی استان از جمله گلیم و ورنی برای آشنایی بازدیدکنندگان با توانمندی‌های صنایع دستی استان در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته شده است و نمایشگاه گردشگری باکو تحت عنوان «ای.آی.تی.اف» هر سال به صورت تخصصی در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا