آذربایجاناخبارعمومی

تکذیب خبر رسانه های انگلیس مبنی بر پولشویی اعضای خانواده الهام علیف از سوی واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان

ریاست جمهوری آذربایجان، خبر رسانه های انگلیس مبنی بر پولشویی الهام علی اف، رییس جمهوری این کشور و اعضای خانواده اش را تکذیب و «جرج سوروس» و وابستگانش را منبع اصلی این خبر اعلام کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان « گزارش جرایم سازمان یافته و فساد مالی» که در روز چهار سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شد و همچنین مقاله های منتشر شده در روز پنجم سپتامبر در سایت « بی بی سی نیوز» و «گاردین» را مبنی بر « آذربایجان سه میلیارد دلار پولشویی کرده است»، بی اساس و مغرضانه توصیف کرد.
واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد : « رییس جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده اش با اتهاماتی که در این گزارش ها درج شده، هیچ ارتباطی ندارند. تمامی تلاش ها برای مطرح کردن نام رییس جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده اش در این مساله بی اساس، مغرضانه و باهدف تخریب است.»
ریاست جمهوری آذربایجان افزوده است : « ما می دانیم که پشت سر این اقدامات علیه جمهوری آذربایجان و رهبری آن، جرج سوروس که در صحنه بین المللی دارای وجهه متقلب، دله دزد و کلاش و دروغگو است و همچنین وابستگان او قرار دارند. امروز، اعمال کثیف جرج سوروس بطور جدی در حال بررسی است. لابی ارمنی که با او همدست است، علیه رییس جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده اش، تبلیغات کثیفی را پیگیری می کند. اما، برغم این تلاش ها، هیچ یک از این تبلیغات نتیجه بخش نبوده است. همین واقعیت که «دینا ناگاپتیان» ارمنی یکی از نویسندگان مقاله منتشر شده در «گاردین» است، نشان می دهد که این اتهامات کثیف از جمله حرکت های نفرت انگیز ارامنه دنیاست. »
همچنین علی حسن اف، دستیار ارشد رییس جمهوری آذربایجان و مدیر اداره امور اجتماعی و سیاسی ریاست جمهوری این کشور به خبرگزاری آذرتاج گفت : « توسعه سریع جمهوری آذربایجان که کشوری حقوقی و دموکراتیک است و سیاست داخلی و خارجی مستقل آن ، برخی محافل و بخصوص ارمنستان و لابی ارمنی را بطور جدی ناراحت می کند. ملاحظات غیرواقعی و ادعاهای مغرضانه سازمان های غیرشفافی نظیر «طرح گزارش دهی جرایم سازمان یافته و فساد مالی » The Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) که برای مقاصد مشخصی تاسیس شده است، براساس سفارش های مراکز و شبکه های ضدآذربایجان تهیه و سپس در رسانه های دنیا منتشر می شود. هدف اصلی این گزارش ها، ضربه زدن به وجهه سالم جمهوری آذربایجان و ایجاد دیدگاه های منفی علیه آن در صحنه بین المللی است. بررسی ها نیز نشان می دهد که یکی از نویسندگان گزارش OCCRP ارمنی است. »
علی حسن اف افزوده است : « پیش تر نیز علیه رییس جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده اش ، این قبیل اتهامات مطرح شده است، اما مطرح کنندگان آن به اهداف خود نرسیده اند. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا