اخبارایرانترکیهعمومی

تکذیبیه سفیر ایران در ترکیه؛ حضورم دروزارت خارجه ترکیه به درخواست قبلی سفارت ایران بود

علی رضا بیکدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اعلام کرد: بنا به درخواست قبلی سفارت ایران به وزارت خارجه ترکیه رفتم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، به نقل از ایرنا، سفیر ایران در آنکارا در خصوص ملاقات روز پنجشنبه خود با تورونلار مدیرکل منطقه ای وزارت خارجه ترکیه در فیس بوک خود نوشته است: وزارتخانه های امور خارجه مرکز ثقل روابط کشورها هستند. برای همین یکی از کارهای سفرا دیدارهای منظم با مدیران وزارت خارجه محل ماموریت و مرور موضوعات مهم روابط است.
این در حالیست که اکثر رسانه های ترکیه از جمله شبکه خبر تلویزیون دولتی، خبرگزاری آناتولی و رسانه های ملی این کشور از احضار سفیر ایران به وزارت خارجه ترکیه خبر داده بودند.
بیکدلی نوشته است: بنا به درخواست قبلی سفارت ایران، پنجشنبه برای ملاقات با آقای تورونلار مدیرکل منطقه ای به وزارت امور خارجه ترکیه رفتم. در این ملاقات درباره نتایج مثبت سفر اخیر رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه و همچنین رئیس اداره دیانت ترکیه به ایران گفتگو کردیم. در باره نقش رسانه های دو کشور در روابط صحبت مفصلی شد. در باره تحولات اخیر منطقه و اهمیت همکاریهای ایران و ترکیه تبادل نظر داشتیم. طبق معمول جلسه در محیط دوستانه ای برگزار شد.
وزارت خارجه ترکیه به دنبال این دیدار، بامداد روز جمعه با صدور اطلاعیه ای با اشاره به ملاقات با سفیر ایران اعلام کرد که انتشار مطالبی علیه ترکیه به ویژه علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور در رسانه های نزدیک به مقامات دولتی ایران محکوم شده است.
در اطلاعیه آمده است: در رسانه های نزدیک به برخی مقامات ایرانی سعی شده بین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عربستان و اعدام ها در عربستان ارتباط برقرار شده و اتهاماتی علیه رئیس جمهوری ترکیه مطرح شود.
اطلاعیه می افزاید از سفیر ایران خواسته شد که به اینگونه انتشارات که با هدف القاسازی و افکار سازی علیه رئیس جمهوری ترکیه در نزد مردم ایران صورت می گیرد، خاتمه داده شود.
در این دیدار همچنین گفته شده است که مسئولیت حراست و حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک به عهده کشور میزبان می باشد و در این راستا حمله و تعرض به سرکنسولگری عربستان در مشهد و سفارت آن کشور در تهران، قابل قبول نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا