اخباراردبیل

جنایات عربستان در منطقه با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه به مناسبت هفته مساجد بر لزوم احیاء کارکرد فرهنگی مساجد تأکید کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حضرت آیت الله عاملی افزود: خداوند کسانی را که سعی در تخریب مساجد دارند به شدت مذمّت کرده و بزرگترین تخریب مسجد، اختصاص دادن آن به مجالس ترحیم یا انحصار فعالیت آن در محرم است.
وی اقامه نماز جماعت صبح، ظهر و مغرب، تشکیل حلقه های علم و معرفت و تعلیم و تربیت، وعظ و ارشاد و شور و مشورت برای عنایت به خانواده هایی که مشکل اقتصادی یا تربیتی دارند و احیاء روح تعاون و همدردی و تشکیل مجموعه های بازدارنده از ناهنجاری های اجتماعی را از فعالیتهای اصلی مسجد برشمرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نقش امام جماعت و هیأت امناء را در کارکردهای فوق خطیر دانست و با بیان اینکه مسجد شعور و شهادت و لعن و نفرین دارد، از متولیان مساجد خواست در صورت عجز از اداء دین به مسجد، حتما از این سمت خطیر انصراف دهند.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها از دولت محترم به خاطر اعزام دو وزیر به استان برای بررسی مشکلات تشکر کرد و از اینکه وزیر کشور و وزیر ارتباطات هر دو قول دادند که معضل گمرک اصلاندوز را در هیأت دولت حل نمایند از آنها تشکر کرد.
وی همچنین از نمایندگان محترم که توانستند با تلاش خود در کمیسیون اقتصادی مجلس برای منطقه آزاد استان رأی بگیرند، تشکر کرد.
وی با اشاره به حضور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در استان و آشنایی از نزدیک آنها با قابلیت ها و کاستی های استان از اتاق صنعت و از نمایندگان مجلس بابت دعوت آنها به استان تشکر نمود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات جنون آمیز دولت عربستان سعودی به یمن و ارتکاب جنایات وحشتناک آن را ناشی از ناکامی این کشور در تمام مقاصد پیش بینی شده خود در حمله به یمن و در موفقیت های روز افزون منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دانست و به شدت از نهادهای بین المللی و مخصوصا از آمریکا که چراغ سبز جنایت به آل سعود را در یمن، بحرین، سوریه و عراق داده اند، انتقاد کرد.
وی در بخش انتهایی خطبه از اینکه دولت محترم تصمیم گرفته سود بانکی را پایین آورد آن را در تحول اقتصادی مهم دانست و گفت: دولت در این خصوص قطعا با مخالفت ها و خطراتی مواجه خواهد بود.
وی افزود: یک مجموعه متخلف از گذشته به نام حضرت ثامن الحججعلیه السلام با سود 30 درصد ثروت 2 میلیون ایرانی را متقلبانه تصرف کرده و حالا در استیفای حقوق مردم راه درستی پیموده نمی شود. بانک مرکزی اگر قصد جدی برای اصلاح نظام بانکی کشور دارد بهتر است قاطعانه عدالت را در حق مجرمین اجراء و حقوق مردم را احیاء نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا