آذربایجاناخبارعمومی

توصیه نماینده مجلس آذربایجان به دینداران:در مقابل اهانت های ملحدها، ملایم و بافرهنگ باشید!!

فاضل مصطفی، رییس «حزب ساختار بزرگ» و نماینده مجلس جمهوری آذربایجان که مردم این کشور را بخاطر شرکت در مراسم عزاداری حسینی در ایام محرم ، «جاهل» ، «نادان» و «وحشی» خوانده بود، از دینداران جمهوری آذربایجان خواست به اهانت های «آئیست ها« (ملحد ها) و کسانی که به دین اعتقاد ندارند، پاسخ های ملایم و سطح بالا بدهند!
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی «مدرن» با اشاره به انتشار مطالب تحقیرآمیز علیه احساسات دینی مردم جمهوری آذربایجان در شبکه های اجتماعی این کشور، نظر فاضل مصطفی، نماینده مجلس را درباره نحوه پاسخ دینداران به این اهانت ها جویا شد.
فاضل مصطفی توصیه کرد : « در هر حال، دینداران باید با صبر و تحمل با این جملات برخورد کنند و باید با استدلال جواب بدهند. البته، اهانت قابل قبول نیست. اما، در هر وضعیت تحقیر کنندهء دین، باید پاسخ داده شود. طبیعتا این جواب باید به شکلی مدنی باشد.»
فاضل مصطفی گفت : « اما، در میان دینداران ، افرادی زیادی وجود دارند که منطق ندارند و مشکل عقلی دارند و آنها معمولا از فحش و کلمات اهانت آمیز استفاده می کنند. این اشخاص ، در مکتب پیامبر (ص) آموزش ندیده اند و چیزی یاد نگرفته اند. حال آنکه، پیامبرمان در مقابل انسان هایی که به وی اهانت می کردند، خیلی ملایم و با آمادگی و در سطحی بالا پاسخ می داد.»
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت : « این قبیل مسایل را با ممنوعیت و پیگرد نمی توان حل کرد. خوب است که به مطالب تحقیرآمیزی که به اشتراک گذاشته می شوند، با استدلالهای منطقی پاسخ داده شود. سوزاندن و کشتن کسانی که کاریکاتور می کشند و کتاب می نویسند، از دین اسلام نیست. کسانی که این کار را می کنند، از اسلام خبری ندارند. نمی توان با ممنوع کردن همه چیز، اسلام را برقرار کرد. طبیعی است که انسان های زیادی وجود دارند که دین را قبول ندارند. در آن صورت، آیا باید تمامی شان را سربرید؟»
فاضل مصطفی افزود : « تحت تاثیر ذهنیت داعشی و حزب اللهی می توان این کار را کرد. اما، آدم عاقل و دیندار واقعی برای هر مساله ای پاسخ دارد. به پیامبر نیز نام های مختلفی می دادند. او چگونه پاسخ می داد؟ با فرهنگ و مدنی. باید برای پاسخگویی در همین سطح آمادگی داشت. دین این را یاد می دهد. اگر کسی طول ریش و زنجیر افراد را اندازه می گیرد، این از اسلام نیست. بدون فراگیری منطق و عقل و اخلاق، پاسخگویی دشوار می شود و حکم اعدام صادر و راه های ممنوعیت جستجو می شود. این نیز با هیچ منطقی سازگار نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا