آذربایجاناخبارایران

توسعه همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری

اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با الهام مدداف، رییس دانشگاه گردشگری جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت صنعت جهانگردی و با اشاره به اینکه امروزه بیشتر به نقش اقتصادی جهانگردی تأکید می‌شود، به ابعاد و تأثیرات فرهنگی گردشگری پرداخته و نقش فرهنگی صنعت جهانگردی را غیرقابل انکار دانست.

فارسی همچنین رشد روزافزون گردشگران دو کشور را نمونه بارزی از اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی فیمابین دو کشور دانست و با اشاره با ظرفیت‌های کم‌نظیر کشورمان از لحاظ آثار و جاذبه‌های باستانی و طبیعی، توریسم مذهبی و توریسم سلامت را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری دو کشور برشمرد.

وی گفت: عشق و علاقه مردم مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان به زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) از جمله این ظرفیت‌هاست. همچنین نظر به سهولت تردد و همچنین نبود موانعی همچون زبان و جایگاه بالای بهداشت و درمان در جمهوری اسلامی ایران، یکی دیگر از زمینه‌های همکاری و جلب گردشگر، در حوزه گردشگری سلامت خواهد بود.

در ادامه مدداف، رییس دانشگاه توریسم جمهوری آذربایجان هم اطلاعات کوتاهی از تاریخچه و فعالیت‌های این دانشگاه ارایه داد و پس از آن گفت: دانشگاه توریسم بعد از استقلال آذربایجان و به دستور رییس جمهور تأسیس شد و سالانه ۴۰۰ دانشجو در ۱۱ رشته و در مقاطع لیسانس فوق لیسانس و دکتری می‌پذیرد.

مدداف همچنین با اشاره به ظرفیت بسیار بالای جمهوری اسلامی ایران در زمینه درمان و معالجه بیماران و وجود مراکز پیشرفته، کادر درمانی و متخصیصین بسیار مجرب، از علاقه وافر مردم جمهوری آذربایجان برای عزیمت به ایران برای درمان و معالجه خبر داد.

همچنین در این دیدار از آمادگی رایزنی فرهنگی ایران برای هرگونه همکاری علمی و فرهنگی مشترک از جمله برگزاری کنفرانس‌های مشترک، برگزاری روزهای ایران و کارگاه‌های آموزشی مشترک و همچنین برگزاری دوره‌های ویژه آموزش زبان فارسی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه توریسم آذربایجان سخن به میان آمد.

در پایان این گفت‌وگو رایزن فرهنگی کشورمان به ذکر دستاوردهای علمی ایران اشاره کرد و پیشنهاد همکاری دانشگاه توریسم باکو با دانشگاه‌های ایران را در موضوعات مدیریت فرهنگی و رشته مدیریت جهانگردی و هتلداری ارایه داد که مورد استقبال طرف آذری قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا