آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

روبرت کوچاريان: صلح ناعادلانه در قره باغ می تواند به جنگی جديد منجر شود

روبرت کوچاريان، رئيس جمهور اسبق ارمنستان در يک کنفرانس خبری با رسانه های روسيه: «صلح نا عادلانه در قره باغ به جنگی جدید منجر می شود.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،روبرت کوچاریان رئیس جمهور سابق ارمنستان گفت: «شکست در جنگ اخیر شکست گروه مينسک سازمان امنيت و همکاری اروپا نبود بلکه شکست مقامات ارمنستان بود.»

کوچاريان افزود: «اکنون حضور گروه مينسک احساس می شود و مورد نیاز است. روسيه نيز به آن نياز دارد. دشوار است که بگوييم روند مذاکره در مورد وضعيت قره باغ به چه سمتی پيش خواهد رفت. اما تجربه جهانی نشان می دهد که يک صلح نا عادلانه نمی تواند مدت زيادی دوام بياورد. فراموش نکنیم که جنگ جهانی دوم به دليل صلح نا عادلانه در ورسای رخ داده است.»

روبرت کوچاريان در ادامه گفت: « اگر يکی از طرفين با نتيجه جنگ موافق نيست، پس منتظر يک جنگ جديد باشيد. زمانی که شرايط ژئوپليتيکی مطلوب و علائم ديگر وجود داشته باشد، اين اتفاق خواهد افتاد. يافتن راه حل سياسی ضروری است. اگر در آذربايجان علی رغم موقعيت بهتر امروز خود فکر می کنند که مشکل قره باغ را حل کرده اند، سخت در اشتباهند و این خود مخالف همان قاعده می باشد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا