اخباراردبیل

توجه به صنایع کوچک زمینه‌ساز تحرک اقتصادی و اشتغال است

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه بطور مبسوط در وجوب زکات و فلسفه تشریع زکات صحبت کرد.
حضرت آیت الله عاملی وجوب زکات و اندازه زکات را اساسی ترین گام از طرف خداوند متعال برای ریشه کن کردن فقر دانست.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: فرمایش هفته گذشته مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به صنایع کوچک و متوسط، راهکار مهم برای حل مشکل رکود و بیکاری و موجب تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
وی از مسئولین خواست در عمل به این دستورالعمل که از بنیان های مهم اقتصاد مقاومتی است، واحدهای کوچک و متوسط را که ظرفیت اشتغال و درآمد زایی خوبی دارد برای استعداد های استان تعریف و از واحدهای موفق به عنوان الگو استفاده نمایند.
وی از جهاد کشاورزی که در راستای اصلاح الگوی کشت در استان، 97 تن پیازچه زعفران در 8 شهرستان استان، توزیع کرده و همچنین از توزیع 37 هزار اصله نهال پسته در منطقه ارشق و فراهم نمودن مقدمات کشت بادام زمینی در 60 هکتار در منطقه خلخال و بیله سوار تشکر کرد و افزود: اصلاح الگوی کشت در دشت اردبیل و پیدا کردن کشت جایگزین برای سیب زمینی ضروری است.
وی همچنین از جهادکشاورزی استان خواست در اصلاح سیستم آبیاری اقدامات بزرگتری انجام دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها از نمایندگان محترم که طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده اند تجلیل و آن را اقدامی بسیار شایسته و ضروری و تأثیرگذار در اصلاح اقتصادی کشور دانست.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها بخاطر باور سوزی که هر از چند گاهی در کشور صورت می گیرد از امکان راه افتادن حقوق نجومی که با آن می توان ظرفیت اشتغال خوبی برای جوانان بیکار درست کرد، انتقاد کرد و از اینکه قوای سه گانه بعد از هیاهوی تبلیغاتی بر چنین موضوعاتی پرداخت می کنند، آن را عیب بزرگی برای مدیریت کشور دانست.
وی با دعوت دولت به اولویت بندی برای اقدامات خود، پرداخت وام ازدواج به جوانان را بسیار حیاتی دانست و گفت: مسأله ازدواج و حفظ عفّت و سامان یافتن جوانان قطعا در اولویت اول است.
وی از مجلس شورای اسلامی خواست حتماً به موضوع تعطیلی وام ازدواج ورود کند.
نماینده ولی فقیه در استان با تحسین احراز رتبه اول استان اردبیل از جهت نرخ مشارکت اقتصادی و احراز بالاترین درصد نسبت اشتغال در کشور مسئولین را به تلاش مضاعف فراخواند.
وی همچنین از اهالی خواست با ستاد دیه و سایر مؤسسات خیریه، همکاری و با دردمندان جامعه غمگساری نمایند.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه با اشاره به خسارات تگرگ که دو هفته در پارس آباد اتفاق افتاد از مسئولین خواست از منابع حوادث غیر مترقبه در جبران خسارت کشاورزان اهتمام خاصی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا