آذربایجاناخبار

انتقاد رسانه های اروپایی در آستانه برگزاری بازیهای اروپایی از دولتمردان آذربایجانی

بعد ازانتقاد سازمانهای بین المللی  از مقامات دولت جمهوری آذربایجان ، انتقاد رسانه های اروپایی نیز از دولتمردان این کشور شروع گردیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، روزنامه آلمانی (Berliner zeitung) در این مورد می نویسد با توجه به اینکه کمتر از 100 روز دیگر به آغاز بازیهای باقی مانده سازمان عفو بین المللی حقوق بشر از میزبان بازیهای اروپایی (آذربایجان) انتقاد می نماید. تشکیلات برگزاری اولین دوره بازیهای المپیک اروپایی  نیز در ارتباط با برگزاری این بازیها  که  قرار است از 12 ژوئن تا 28ژوئن  در آذربایجان برگزار گردد می گوید: مقامات آذربایجانی به ما قول داده اند که در طول انجام بازیهای اروپایی در این کشور به تمامی اصول و منشور بازیهای المپیک پایبند و منطبق با آن عمل خواهند نمود.

دبیرکل المپیک بازیهای اروپایی کشور آلمان “مایکل وسپیرنیز” نیز با تایید این خبر گفته است در مورد مقابله با آزادی بیان و مطبوعات در آذربایجان اطلاعاتی به دست ما رسیده و ما نیز با استفاده از سفیر خود در آذربایجان خواستار نظر مردم در این ارتباط شده ایم.

مجله اشپیگل نیز در باره برگزاری بازیهای المپیک اروپایی در کشور آذربایجان نوشته است باید به حقوق بشر در این کشور احترام و نباید  منتقدین دولت سرکوب گردند.

روزنامه (The Daily Mail) انگلیسی نیز نوشته است در کشور آذربایجان مخالفین و رونامه نگاران منتقد با اتهامات ساخنگی حبس می گردند.

نشریه (The Economist) نیز در مورد آماده سازی آذربایجان برای برگزاری بازیهای المپیک تابستانی اروپا در این کشور نوشته است در آذربایجان کارهایی به طور مخفیانه صورت می گیرد.  گفتنی است در این کشور در سالهای گذشته افرادی که منتقد دولت هستند مانند زیادی از فعالان حقوق بشر ، روزنامه نگاران و فعالین اجتماعی با عناوین ساختگی زندانی گردیده اند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا