آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

توافق باکو و تل آویو برای ساخت دو ماهواره فضایی

یک نشریه صهیونیستی از توافق آژانس فضایی جمهوری آذربایجان با یک شرکت اسرائیلی برای ساخت دو ماهواره خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نشریه «هاآرتص» در گزارشی با تایید خبر درخواست باکو از تل آویو به منظور ساخت 2 ماهواره فضایی افزود: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون دلار انجام خواهد شد.

پیش از این «الی کوهن» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با نشریه «تایمز اسرائیل» با تایید این خبر گفته بود که باکو شرکت فضایی اسرائیلی «اسپیس کام» را برای همکاری مشترک به منظور ساخت 2 ماهواره مخابراتی و تصویربرداری انتخاب کرده است.

هفته گذشته آژانس فضایی جمهوری آذربایجان مدعی شد که از یک سال قبل ارتباط ایستگاه فضایی آذربایجان با ماهواره فضایی این کشور به طور کامل قطع شده است.

این آژانس افزود: ماهواره مزبور به احتمال فراوان به دلیل برخورد با یک شی در فضا آسیب دیده و کلیه تلاش ها به منظور برقراری مجدد ارتباط میان ایستگاه زمینی و ماهواره مزبور به شکست انجامیده است.

روند همکاری های دوجانبه جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در سال های اخیر با سرعتی شتابان در حال گسترش است. باکو علاوه بر بهره مندی از فناوری های پیشرفته نظامی اسرائیل، اقدام به خرید سلاح تهاجمی «تاور» ساخت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی برای نیروهای ارتش خود کرده است.

تل آویو همچنین اقدام به تامین نیازهای تسلیحاتی، نظامی و اطلاعاتی ارتش آذربایجان به ویژه در زمینه سامانه‌های پدافند هوایی، موشک‌های بالستیک، کشتی‌ها و پهپادهای اطلاعاتی و انتحاری کرده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا