آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

وزیر خارجه ارمنستان: فرصت خوبی برای صلح وجود دارد

وزیر خارجه ارمنستان با بیان اینکه فرصت خوبی برای صلح میان باکو و ایروان وجود دارد، تصریح کرد که روند صلح تنها با همکاری سازنده جمهوری آذربایجان ممکن خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آرارات میرزویان»، وزیر امور خارجه ارمنستان در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که ایروان فرصت‌های خوبی برای صلح با جمهوری آذربایجان در نظر دارد.

این دیپلمات ارشد ارمنستانی تاکید کرد که ایروان مکررا عزم خود را برای مذاکره مسئولانه و سازنده با جمهوری آذربایجان اعلام کرده است؛ گفت‌وگویی که هدف آن تنظیم مقررات برای روابط دو طرف و تثبیت صلح خواهد بود.

میرزویان با بیان اینکه مذاکرات در چندین مرحله در جریان بوده و طرفین اکنون در حال تدوین پیشن‌ویس توافق صلح هستند، گفت: ما مکرراً وفاداری خود را به این روند (صلح) و – به طور کلی – به ایجاد صلح پایدار در منطقه اعلام کرده‌ایم.

وی یادآور شد: چند روز قبل پیشنهادهای جدید جمهوری آذربایجان را دریافت کردیم. ما آن‌ها را بررسی کرده و پاسخ می‌دهیم و همچنین پیشنهادهای خود را ارائه خواهیم کرد.

وزیر خارجه ارمنستان در ادامه با بیان اینکه بسیاری به احتمال مطلوب تکمیل روند صلح باور دارند، گفت: من نیز با این موافق هستم. فرصتی واقعی برای صلح در دسترس است، گرچه رنج و آوارگی مردم قره‌باغ و لفاظی‌های تندخویانه هم وجود دارد.

با این وجود، میرزویان تاکید کرد که ارمنستان نمی‌تواند به شکل یکجانبه روند صلح را پیش ببرد و در این راه، موضع سازنده باکو ضروری است. او گفت: «فرصت (صلح) وجود دارد، اما ارمنستان تنها عامل تعیین‌کننده نیست و امیدواریم که باکو نیز (تمایل به) سازندگی را از خود نشان دهد.»

وزیر خارجه ارمنستان اظهار کرد که جمهوری آذربایجان در حال حاضر هم پیام‌های مثبت مخابره می‌کند و هم پیغام‌های منفی. او آزادسازی اسرا را نمونه ای از پیام مثبت باکو دانست؛ اما تصریح کرد که اقداماتی مانند تماس‌ها و بیانیه‌های تندخویانه یا تلاش برای اجتناب از ملاقات با قامات ایروان، مصداق پیام‌های منفی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا