اخبارروسیهعمومی

اجرای قانون تشدید مبارزه با تروریسم در روسیه آغاز شد

با تروریسم در روسیه شامل پیشگیرانه ترین اقدام ها برای جلوگیری از وقوع عملیات تروریستی و امکان محاکمه و مجازات متهمین از سن 14 سالگی، آغاز شد.

 به گزارش قفقاز به نقل از ایرنا، پایگاه کاخ کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد که این قانون از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تایید و برای اجرا در اختیار سازمان های مسئول که اصلی ترین آنها سازمان امنیت فدرال و پلیس این کشور است، قرار گرفت.
براساس قوانین تصویب شده جدید، حداقل سن مسئولیت پذیری در ارتکاب به جرم های تروریستی برای محاکمه و محکومیت به زندان 14 سال تعیین شده در حالیکه پیش از این 16 سال بوده است.
در این قانون همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی موظف هستند تا شش ماه تمامی اطلاعات مربوط به تماس های مشترکان را نگهدارند تا در صورت نیاز به محاکم قضایی و مراکز امنیتی ارائه کنند.
همچنین دعوت یا تشویق به تروریسم و خودداری از اطلاع رسانی درباره وقایع تروریستی در صورت آگاهی و جرایم نقدی سنگین نیز در قانون جدید در نظر گرفته شده یا بشدت افزایش یافته است.
همزمان با انتشار متن این قانون، ادوارد اسنودن کارمند سازمان سیا و فاش کننده اقدام های جاسوسی آمریکا در داخل و کشورهای مختلف که به صورت پناهنده موقت در روسیه زندگی می کند، از قانون تازه تصویب انتقاد کرد.
به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اسنودن در یادداشت توییتری خود افزون بر اینکه امروز را به علت آغاز اجرای این قانون برای روسیه سیاه خوانده است، نوشت: قانون جدید بدون منطق است و تاثیر بسیار منفی بر مسیر توسعه اینترنت خواهد داشت و 33 میلیارد دلار مالیات را بر این حوزه تحمیل می کند.
روسیه از سال ها پیش شاهد فعالیت های گسترده مردان مسلح و گروه های تروریستی از جمله داعش در مناطق قفقاز این کشور از جمله داغستان است که قربانیان بسیاری بر جای گذاشته است و تاکنون نیز ده ها نفر از تروریست های بازگشته از سوریه و عراق نیز دستگیر و محاکمه شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا