آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

تماس تلفنی وزیران خارجه روسیه و ترکیه درباره اوکراین

وزیران خارجه روسیه و ترکیه درباره آخرین تحولات اوکراین بصورت تلفنی گفت وگو کردند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سرگئی لاوروف» و «مولود چاووش اوغلو» در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات اوکراین صحبت کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه و ترکیه درباره گذرگاه صادرات غلات اوکراین و راه‌های تسهیل صادرات غلات بحث و گفت وگو کردند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو ضمانت‌های لازم برای ادامه مشارکت در توافق صادرات غلات اوکراین را دریافت کرده و به این توافق باز می‌گردد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: با همکاری یک سازمان بین‌المللی و ترکیه، ضمانت‌های مکتوب از طرف اوکراین درباره استفاده نکردن از مسیر انتقال و بنادر مخصوص صادرات محصولات کشاورزی برای عملیات نظامی علیه روسیه دریافت و به مرکز هماهنگی مشترک (JCC) ارائه شد.

این بیانیه می‌افزاید: اوکراین، به‌طور رسمی اطمینان داده است که از این کریدور دریایی فقط بر اساس مفاد «ابتکار دریای سیاه» و مقررات مربوط به JCC برای صدور غلات استفاده خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، ‌مسکو درحال حاضر تضمین‌های دریافت شده را کافی می‌داند و اجرای توافقنامه – برای حمل و نقل ایمن غلات و موادغذایی از بنادر اوکراین (ابتکار دریای سیاه) – را که پس از حمله‌های اخیر به روسیه متوقف شده بود، از سر می‌گیرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا