آذربایجاناخبار

تلاش بي فايده جمهوري آذربايجان در تغيير نگرش اذهان عمومي خارجي

ظاهرالدين ابراهيم اف، کارشناس سياسي تالشي، تلاش دولت جمهوري آذربايجان در جلب نظر مثبت سازمان هاي بين المللي را شکست خورده و مايه بي آبرويي اين کشور دانست.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، کارشناس سياسي تالشي ، با تاکيد بر افزايش حجم انتقادها از وضعيت حقوق بشر در جمهوري آذربايجان گفت: دولت باکو در حالي ميليون ها دلار از ثروت مردم کشورش را صرف امور خيريه و حمايت هاي مالي در سطح بين المللي مي کند که برخلاف همه تلاش هاي صورت گرفته هيچ تصوير مثبتي از اين کشور در اذهان عمومي جهان وجود ندارد.
وي به گزارش اخير منتشرشده درباره يکي از صدها مورد فسادهاي موجود در جريان اين گونه حمايت هاي مالي اشاره کرد و افزود: حکومت باکو بهتر است هزينه هايي از اين دست را صرف گره گشايي مشکلات معيشتي مردم کشورش کند و با احترام به حقوق قانوني آنها، در جهت کاهش انتقادهاي بين المللي گام بردارد.
به تازگي روزنامه آزادلق از انتشار گزارشي درباره پرداخت رشوه 750 هزار دلاري شرکت ملي نفت جمهوري آذربايجان(سوکار) به يک موسسه آمريکايي براي برپايي کنفرانسي بين المللي در سال 2013 در جمهوري آذربايجان خبر داد.
گفتني است کميته حقيقت ياب آمريکايي، هداياي غيرمعمول داده شده توسط مسئولين جمهوري آذربايجان به شرکت کنندگان در اين کنفرانس را – که چند تن از از اعضاي کنگره آمريکا نيز در آن حضور داشتند – توقيف کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا