آخرین اخباراخبارایرانروسیهعمومی

تقویت روابط فرهنگی شهرهای ایران با آستارا خان روسیه

رئیس تشکیلات شهرداری منطقه آستارا خان روسیه نسبت به تقویت روابط فرهنگی با شهرهای ایران بخصوص رشت و ساری به عنوان «خواهر خوانده» ابراز علاقه مندی کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ماریا پرمیاکووا» در نشست با «مهدی آکوچاکیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در منطقه اقتصادی آستارا خان روسیه تصریح کرد: «ما علاقه مند به توسعه همکاری با شهرهای  ایران بخصوص شهرهای «رشت» و «ساری» به عنوان «خواهر خوانده» هستیم.»

ماریا پرمیاکووا تأکید کرد: «ارتباط نزدیک آستاراخان و ایران به روابط تجاری نزدیک بر می گردد به طوریکه از گذشته بازرگانان ایرانی کالاهایی را به بازارهای ما در آن سوی دریای خزر می آوردند که برخی از آنها به روسیه مرکزی ارسال می شد.»

 وی گفت: «در حال حاضر، مدیریت فرودگاه بین المللی آستاراخان در حال مذاکره در باره افتتاح پروازهای مستقیم به ایران است و این انگیزه ای به توسعه گردشگری خواهد داد.»

شهردار آستارا خان با اشاره به وجود ساختمان کاروانسرای قدیمی ایرانی در این شهر اعلام کرد که شهرداری به دنبال احیای این ساختمان به عنوان یکی از بناهای تاریخی است.

مهدی آکوچاکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: «ما به توسعه مشارکت با آستارا خان اهمیت زیادی می دهیم. آستارا خان این توانایی را دارد که به مکانی برای جذب گردشگران از کشور های مختلف از جمله ایران تبدیل شود.»

آکوچاکیان از سرپرست شهرداری آستارا خان دعوت کرد تا در فیلمبرداری فیلمی مستند توسط فیلم سازان ایرانی که در آن به تاریخ روابط تجاری بین استان های ایران و منظقه آستاراخان پرداخته خواهد شد، شرکت کند که مورد موافقت ماریا پرمیاکووا قرار گرفت و  از توجه و حمایت نویسندگان و کارگردانان ایرانی در این مورد قدردانی کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین به ماریا پرمیاکووا برای توسعه همکاری در بخش مسکن و تاسیسات شهری پیشنهاد داد و گفت متخصصان ایرانی برای همکاری در سازماندهی کار شرکت های زیبا سازی و خدماتی شهری آستاراخان آمادگی دارند.

دو طرف در مورد همکاری بیشتر و همچنین عملیاتی شدن تفاهم نامه های خواهر خواندگی آستارا خان با رشت و ساری تاکید کردند.

دو طرف ایده برگزاری هفته فرهنگ ایران در آستارا خان را با مشارکت موزه ها، تئاترها و سایر نهادهای فرهنگی ایرانی در این شهر واقع شده در ساحل خزر هم مورد بحث قرار دادند.

 همچنین مقرر شد اجرای موسیقی سنتی و به نمایش گذاشتن فیلم های ایرانی در آستارا خان پس از کاهش همه گیری کرونا از سر گرفته شود. تبادل هیات و تجربیات بین شهرداری آستارا خان و  شهرداری های شهر های شمالی ایران از دیگر موضوعاتی بود که توسط طرفین مورد گفت و گو و بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا