آذربایجاناخبارنارداران

تعیین قاضی برای نارداران/ تمام مساجد این شهر تحت مدیریت یک اجماع واحد درمی آیند

آخرین اخبار رسانه های جمهوری آذربایجان حاکی از آنست که تمامی مساجد نارداران تحت مدیریت یک جامعه واحد باید اداره شود.
 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت اسلام آذری، مبارز قربانلی، رئیس کمیته دولتی کار با سازمان های مذهبی آذربایجان به آپا اعلام کرده است که به منظور ایجاد “اجماع واحد مساجد نارداران”  تصمیماتی اتخاذ شده است.

قربانلی اعلام داشت: با مشارکت ساکنان محلی توافق بر آن شده است که ثبت نام این اجماع در زیارتگاه رحیمه خاتون انجام گیرد. همچنین به لحاظ وجود قوانین حاکم در دین، تعیین متولیان دیگر مساجد نیز از طرف این اجماع صورت خواهد گرفت.

 

وی در اظهارات خود اذعان کرده است: بعد از تشکیل اجماع در زیارتگاه رحیمه خاتون، متولیان دیگر مساجد از طرف قاضی منتخب نارداران که از سوی اداره مسلمانان قفقاز به این مقام منصوب شده است، انتخاب و جهت تعیین صلاحیت به این اداره معرفی خواهند شد. همچنین به منظور انطباق قانونی فعالیت های همه مساجد با اداره مسلمانان، این متولیان موظف به هماهنگی های هرچه بیشتر فعالیت های دینی با اداره خواهند بود.

مبارز قربانلی خاطرنشان کرده است: در حالت کلی تمامی مساجد از دیدگاه دینی و مذهبی تابع اداره مسلمانان قفقاز خواهند بود و درخواست اهالی نارداران مبنی بر اینست که این اجماع در زیارتگاه بی بی رحیمه تشکیل شود. در حال حاضر  به منظور روند تکمیلی ثبت نام اجماع در زیارتگاه تدابیری اتخاذ شده  و در حال انجام است.

 

قابل ذکر است قصبه نارداران، مسجد جمعه، زیارتگاه رحیمه خاتون، مسجد کوچک، مسجد غلامعلی و مسجد ” آغامسجدی” را در خود جای داده است. بعد از حوادث اخیر نارداران، به جز مسجد جمعه این قصبه، فعالیت دیگر مساجد به دلیل عدم ثبت  به حالت تعلیق در آمده است.

گفتنی‌ است، حاج موسی قاسم‌اف از طرف اداره مسلمانان قفقاز به عنوان قاضی شهرک نارداران و امام جماعت مسجد جمعه این شهرک منصوب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا