آذربایجاناخبار

تعطیلی اکثر بازار و مغازه ها برای اولین بار در روز عاشورا امسال در جمهوری آذربایجان

امسال برای اولین بار کسب و کار در جمهوری آذربایجان بخاطر روز عاشورا تعطیل شد
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، هر ساله در دهم محرم، روز عاشورا در تمام  مناطق کشور جمهوری آذربایجان مردم به کسب و کار مشغول بودند.
طبق گزارش رسانه های جمهوری آذربایجان در روز عاشورا کاسبان و صاحبان مغازه کار خود را تعطیل کردند و به عزاداری مشغول شدند. با توجه به توصیه های علمای دینی هیچ یک از تجار تا ساعت 2 ظهر سر کار خود نرفتند و به عزاداری سرور و سالار شهیدان پرداختند. بنابراین در روز ماتم و عزا تعطیل کردن کسب و کار و تجارت یک عمل پسندیده است.
اکثریت قریب به اتفاق در روز عاشورای حسینی به سر کار خود نرفته که این عمل به وضوح در جاده ها و مراکز اجتماعی قابل مشاهده بود. هر روز برای رسیدن به منزل به علت ترافیک 2 ساعت وقت لازم بود ولی در روز عاشورا همین مسیر را در مدت کمتر نیم ساعت می توان پیمود. وسائط نقلیه عمومی نیز در روز های قبل در ترافیک های طولانی مدت قرار می گرفتند اما در روز عاشورا برای آنها نیز روز بخصوصی بود و رفت و آمد به سهولت انجام می گرفت.
در روز عاشورای امسال گل فروشی ها، نانوایی ها،  مغازه ها و برخی موسسات پزشکی  همچون میدی گروپ “Medigroup”روز تعطیل اعلام شده بود.
در طول سال های گذشته، روز عاشورا برای مراکز مختلف در تقویم دولت روز تعطیل نمی باشد . اما تاکنون هیچ یک از این تعطیلی ها به صورت رسمی توسط مجلس ملی یا سران دولتی و یا سایر مقامات و نهادهای حکومتی انجام نگرفته است.
انتهای پیام/د
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا