اخباراردبیل

تدریس زبان و ادبیات ترکی آذری در دانشگاهها توسعه یابد

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس گفت: رشته ادبیات غنی ترکی آذری در دانشگاهها باید توسعه یافته و به آن توجه بیشتری گردد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، صدیف روز پنجشنبه در آئین رونمایی از مرتفع ترین سازه ماکارونی جهان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: انتظار و امید می رود که با همت دولتمردان شاهد تدریس زبان مادری ترکی آذری در مدارس هم باشیم .
بدری اظهار کرد: همه باید در این راستا تلاش کنیم تا از زبان مادری و اصیل خود بیگانه نشویم.
تدریس زبان های ترکی و کردی از جمله وعده های رییس جمهوری بود که عملی شده و هم اکنون این دو زبان در دانشگاههای سنندج و تبریز تدریس می شود.
نماینده اردبیل با اشاره به توانایی جوانان ایران اسلامی و اردبیل افزود: امروز در عمل جوانان ثابت کردند که دارای علم و دانش هستند و اگر اراده کنند هر کار بزرگی می توانند انجام دهند.
بدری اضافه کرد: مسئوولان باید با حمایت و آماده کردن بستر مناسب تلاش کنند علم و اندیشه از روی کاغذ و دانشگاه تبدیل به صنعت و تولید ثروت در کشور شود.
او گفت: امیدواریم اگر امروز رکورد مرتفع ترین سازه جهان با دستان پر افتخار جوانان اردبیلی متعلق به ایران است روزی فرا برسد که بزرگترین برج جهان با دستان پر توان جوانان و اساتید در کشور احداث شود.
مرتفع ترین سازه ماکارونی جهان با 12 متر و 60 سانتیمتر ارتفاع امروز در اردبیل رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا