آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

تصرف تعدادی از مواضع نظامی ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان

مقام ارشد نظامی ارمنستان از تصرف چندین موضع نظامی راهبردی این کشور از سوی نظامیان جمهوری آذربایجان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان گفت که جمهوری آذربایجان در آخرین رویارویی با نیروهای ارمنستانی چندین مواضع نظامی ارمنستان را در «واردنیس» تصرف کرده است.

سرلشکر «آراکل مارتیکیان»  معاون ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان در  نشست خبری گفت، مواضعی که جمهوری آذربایجان تصرف کرده از نظر تاکتیکی مهم نیست، اما از نظر راهبردی مهم است.

وی گفت: «آنها موفق شدند چند پاسگاه نظامی را تصرف کنند. این مواضع از نظر تاکتیکی اهمیت چندانی ندارند، اما از نظر راهبردی مهم هستند زیرا بالای شهرک‌های ما قرار دارند و می‌توانند جاده‌ها و مسیرهای ما را تا حدودی رصد کنند و مهم تر از همه این که آنها با حضور خود ساکنان روستاهای مجاور را آزار می‌دهند.»

در تحولی دیگر، در پی حمله روز چهارشنبه نیروهای جمهوری آذربایجان به مرز ارمنستان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در توییتی ضمن محکوم کردن این حمله خاطرنشان کرد که اقدام ارتش جمهوری آذربایجان باید محکوم و متوقف شود.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» پاشینیان در این توییت نوشت: «در نتیجه حمله جدید جمهوری آذربایجان سه نظامی ارمنی در خاک ارمنستان کشته شدند. این حمله علیه استقلال، حاکمیت و دموکراسی ارمنستان است. تهاجم جمهوری آذربایجان باید محکوم و متوقف شود. از دموکراسی ارمنستان دفاع کنید.»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا