آذربایجاناخبارقره باغ

تشدید درگیری ها در مناطق مورد مناقشه قره باغ

وضیعت در مناطق آخدام ، فضولی ، وگدابای تشدید شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  رسانه های آذری ، وزارت دفاع آذربایجان در مورد وضیعت فعلی در منطقه مورد مناقشه بیانیه ای را صادر نمود.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان نیروهای متجاوز ارتش ارمنستان آتش بس در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور را بیش از 102 بار نقض نموده اند.

از ارتفاعات مواضع ارمنی ها در منطقه کراس نوسلیک  و دیگر ارتفاعات  مواضع نیروهای ارتش آذربایجان در گدابای مورد هجوم آتش قرار گرفته اند.

در این بیانیه آمده است که روستای تالش در گرانبوی ، تاپگاراگوین ، گلستان ، روستای چیلابورت ترتر ، قیزل اوبا ، یارماجا، گویارخ ، روستای شخ لر در آخدام ، شورا آباد،  شیروانلی ، گارآخاشلی ، ساریجالی ، جواهیرلی، مارزیلی ، کنگارلی، یوسف جانلی ، روستای گور اوپاتیگنو  خواجوند ، روستای گارخان بیلی فضولی ، هورادیز ، آشاقی سید احمدلی ، روستای مهدی کندی جبرئیلی، گوی گول ، گورانبوی ، خوجاوند ودیگر روستاهای بی نام در این مناطق که نیروهای ارتش آذربایجان در آن مستقر هستند مورد هجمه آتش قرار گرفته اند که این تجاوزگری با جواب سنگین نیروهای آذربایجان قرار گرفته شده است.

لازم به ذکر است که منابع خبر  اعلام داشته اند که طی این درگیری های  4 نفر از نیروهای ارمنی به هلاکت رسیده و یک نفر از نیروهای جمهوری آذربایجان شهید شده اند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا