آذربایجاناخبارعمومی

اعتراض فعالان سیاسی ومذهبی جمهوری آذربایجان به برخورد حاکمیت با حاج محسن صمداف در زندان

در پی فشار بر رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان در زندان شماره ۱۲ باکو  و به خطر افتادن وضیعت روحی و جسمی وی در زندان میزگردی با حضور اقشار مختلف سیاسی در باکو برگزار گردیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی،در این میزگرد سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان،جمعی از روحانیون و فعالان حقوق بشر،شخصیت های سیاسی و نماینده گان اصحاب رسانه حضور داشتند.

این میزگرد ابتداء با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغار و شخصیت های حاضر در این میزگرد به دیدگاه های خود پرداختند که به شرح ذیل ارائه می گردد.

عاکیف حیدرلی معاون سرپرست حزب اسلامی آذربایجان در امور سیاسی با اشاره به اینکه برگزاری میزگردها و نشست ها این چنینی برای مقابله با تحت فشار قرار دادن و تهدید حاج محسن صمداف و سایر محبوسین یک امر ضروری به حساب می آید گفت:از زمان دستگیری و حبس حاج محسن صمداف ایشان را تاکنون  ۲۸ بار به سلول انفرادی منتقل و جمعا به مدت دو سال در سلول انفرادی قرار داده اند.

وی در ادامه افزود:چنانچه مشاهده می گردد حاج محسن را  بدون اینکه گناهی مرتکب گردد به این مجازات ها محکوم نموده اند و هم اکنون نیز به بهانه خطر امنیت جانی وی در زندان قصد دارند تا وی را با فرار رو به جلو در بخش مراقبت های ویژه زندان قرار داده تا وی نتواند ارتباط معنوی با بقیه زندانیان برقرار نماید.

الهام علیو سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان نیز با تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان و حضار گفت:با توجه به اینکه تلاش های فراوانی در جهت برگزاری میزگردهای این چنینی از قبل برنامه ریزی گردیده بود ولی متاسفانه حاکمیت اجازه برگزاری آن را به ما نمی دهد.

وی در ادامه، در مورد شرایط بوجود آمده در زندان شماره ۱۲ باکو برای رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان نیز گفت: متاسفانه حاج محسن صمداف را از ابتداء به بهانه های مختلف واهی به سلول انفرادی و قوبوستون انتقال دادند و هم اکنون نیز با یک روش جدید و رو به جلو به بهانه امنیت جانی اش به بخش مراقبت های ویژه زندان منتقل نموده اند.

نورسته ابراهیم اوا رئیس شورای بانوان حزب اسلام نیز در این میزگرد گفت:هدف از تمامی این برخوردهای صورت گرفته بر علیه حاج محسن صمداف در زندان از بین بردن وضیعت جسمانی وی است زیرا در صورت قرار داشتن وی در بند عمومی زندان موجب برقراری ارتباط با دیگران شده و وی از حالت انزوا و گوشه گیری در امان خواهد ماند.

روشن احمدلی رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ نیز گفت:در جمهوری آذربایجان هیچ کس در امان نیست هر کس در کشور قدرت دارد وی حق است و اگر کسی بخواهد در مورد جریان و شخصی سخن بگوید دستگیر و حبس خواهد شد که متاسفانه شاهد بودیم و هستیم افرادی دیندار و طرفدار حق مانند حاج محسن به اتهامات واهی در زندان قرار گرفته و هر روز نیز آنها را در خفقان قرار می دهند.

احمدلی در ادامه با اعتراض به برخوردهای دوگانه در جمهوری آذربایجان از حاکمیت این کشور خواست هر چه سریعتر زندانیان دیندار بیگناه در این کشور را آزاد کند تا بیش از پیش جامعه دینی جمهوری آذربایجان جریح دار نگردد.

جاوید جبارلی معاون حزب مردمی آذربایجان نیز در این میزگرد با محکوم نمودن رفتار حاکمیت با حاج محسن صمداف گفت:رفتار حاکمیت جمهوری آذربایجان با مخالفان بسیار بد بوده و این اصلا به نفع آنان نیست.

جلال شفیع یو عضو مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان نیز با محکوم نمودن رفتار حاکمیت با حاج محسن صمداف در زندان گفت:به نظر می رسد دولتمردان جمهوری آذربایجان با حکم ۱۲ سال حبس برای حاج محسن صمداف ارضاء نگردیده و به دنبال آن تلاش می کنند به بهانه های گوناگون وی را در زندان مورد آزار و اذیت قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا