اخبارترکیهعمومی

ترکیه در ۱۵ کشور جهان قرآن توزیع می کند

مدیرکل وقف دیانت ترکیه گفت: این وقف هزاران نسخه از معانی قرآن کریم به ۱۲ زبان زنده را به زودی آغاز خواهد کرد و این اقدام در راستای کمپین« قرآن کریم هدیه من باشد» با همکاری ریاست امور دینی ترکیه برای رساندن پیام والای قرآن کریم به همه بشریت انجام می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بولاط افزود: این وقف نسخه هایی از معانی قرآن کریم را ببن مسلمانان در افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، سریلانکا، سوریه، جمهوری کاباردینو، بلغارستان، بوسنی، کنیا، هرزگوین، کوزوو، مالاوی، مقدونیه، هائیتی و آمریکای جنوبی توزیع خواهد کرد.

وی ادامه داد: نسخه های معانی قرآن کریم به ۱۲ زبان قزاقستانی، قرقیزستانی، آذربایجانی، عربی، روسی، مجارستانی، فرانسوی و اسپانیایی چاپ شده است.

وقف دیانت ترکیه، طرح «قران کریم هدیه من باشد» را با هدف توزیع نسخه های معانی قرآن کریم به زبان بوسنیایی به مسلمانان بوسنی و هرزگوین، صربستان، آلبانی، اسلوانی، کوزوو، مقدونیه و مونته نگرو به راه انداخت.

وقف دیانت وابسته ریاست امور دینی ترکیه در ۱۳ مارس ۱۹۷۵ تاسیس شد و یکهزار شعبه داخل ترکیه دارد که در ۱۳۵ کشور جهان خدمات مختلفی ارایه می دهند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا