آذربایجاناخبارترکیهقره باغ

“ترکیه از هر ابتکاری برای حل مساله قره باغ حمایت می کند”

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا از هر ابتکاری در زمینه حل مساله اشغال منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان حمایت می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در نشست خبری مشترک با المار محمدیاراف و خواجه محمد آصف وزرای خارجه آذربایجان و پاکستان در رابطه با حل مساله اشغال منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود اعلام کرده که اگر مسکو مایل است که این مشکل حل شود، آنکارا از هر ابتکاری در این زمینه حمایت خواهد کرد.

وی افزود: ما از هر فرمولی در این زمینه که مورد پذیرش جمهوری آذربایجان قرار می‌گیرد، پشتیبانی می‌کنیم.

چاووش اوغلو در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ایجاد یک مکانیزم سه گانه توسط ترکیه و جمهوری آذربایجان بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی و رفع موانع و امضای قرارداد در این زمینه تاکید کرده و گفت: همکاری‌های سه کشور در حل مشکلات جهانی بسیار مهم است. به ویژه در حل مسائل قره باغ، کشمیر و قبرس باید همبستگی های بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان ترکیه در مسائل قره باغ و کشمیر در کنار کشورهای دوست خود آذربایجان و پاکستان هستیم و خواهیم ماند. مبارزه با تروریسم امر مهم است. هر چند کشور آذربایجان به اندازه ترکیه با این پدیده روبرو نیست، ولی ترکیه و پاکستان همزمان با چندین گروه های تروریستی در حال مقابله هستند.

چاووش اوغلو ادامه داد: در مبارزه با تروریسم به یکدیگر کمک خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد تا از نام دین مبین اسلام در ترویج این پدیده سوء استفاده شود. ما همزمان با مقابله با تروریسم با تلاشها در راستای ربط دادن اسلام با تروریسم همواره مبارزه خواهیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا