آذربایجاناخبارعمومی

تردد یک میلیون و۹۰۰هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار مغان بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،علی رحمتی روز چهارشنبه در بازدید خبرنگارن از پایانه مرزی بیله سوار افزود:آمار تردد مسافر از پایانه بیله سوار در ایام تعطیلات امسال ۹۱ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته، ضمن اینکه تردد ۲ هزار و ۵۸۱ سواری از پایانه نیز با ۱۰ درصد افزایش مواجه بود.
وی بیان کرد: تردد روزانه مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در روزهای عادی به ۲ هزار تن و در تعطیلات عید نوروز نیز این آمار به ۸ هزارتن در روز رسید.
او با بیان اینکه سالانه بیش از ۸۰ میلیون تردد در جاده های ارتباطی استان اردبیل توسط ۶۰ سامانه تردد شمار ثبت می شود، افزود: این میزان در ایام نوروز امسال حدود ۸ میلیون تردد بوده است.
رحمتی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۹۹درصد حمل کالا در استان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می گیرد، اظهار کرد: در سال گذشته سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان عمومی در استان جابجا شده است.
وی افزود: وضعیت راه های ارتباطی این استان مناسب نیست و امسال برای ساماندهی جاده های ارتباطی آسفالت ریزی ۱۸۰ کیلومتر راه مدنظر قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید احداث راه و بزرگراه ها را در دستور کار قرار داده و تلاش برای ترمیم ،آسفالت و برطرف شدن نقاط حادثه خیز جدی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل درباره افزایش تلفات جاده ای بیان کرد: بیشترین تلفات جاده ای استان در سال ۹۶ در سه راهی سربند- پارس آباد روی داده است .
رحمتی بیان کرد: مسیر پارس اباد – بیله سوار و سه راهی صحرا وامیر کندی خطرناک ترین مسیر و مسیر اردبیل – آستار امن ترین مسیر شناساسی شده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا