آذربایجاناخبارعمومی

تداوم فشار بر روحانی سرشناس جمهوری آذربایجان در زندان

حاج آبگول سلیمانف نویسنده و الهیات شناس جمهوری آذربایجان که در سال ۲۰۱۱ به حبس محکوم شده هم اکنون در سلول انفرادی زندان شماره ۲ بسر می برد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام آذری،وکیل حاج آبگول سلیمانف در مورد ملاقات خود با موکلش در زندان گفت:حال عمومی حاج آبگول خوب بوده و وی در سلامت بسر می برد.

به گفته وی،با توجه به اینکه محل زندان حاج آبگول نزدیک به یک ماه است تغییر یافته و قرار بود شنبه گذشته وی به بند عمومی زندان انتقال گردد ولی متاسفانه این امر محقق نگردیده است.

وی در همین زمینه افزود:بنده با ملاقاتی که با رییس زندان داشتم علت این امر را جویا شده که وی این تصمیم را در حیطه خود دانسته و خبر مربوط به سفارشی بودن این امر را تکذیب کرد.

رامین بایرام اف روزنامه نگار و باجناق حاج آبگول در مصاحبه با پایگاه اینترنتی اسلام آذری گفت؛ الحمدالله وضعیت ایشان خوب بوده ولی انتقال وی به بخش عمومی زندان  بستگی به شرایط  مربوط به وقایع اخیر و اوضاع کلی کشور برمی گردد.

به گفته وی، با توجه به رابطه خوب حاج آبگول با زندانیان این امر موجب نگرانی و ناراحتی مسئولین گردیده و به همین دلیل برای وی محدویت های را بوجود آورند تا وی نتواند با زندانیان ارتباط معنوی برقرار کند، بر این اساس در تلاش هستند تا وی را از سایر زندانیان دور نگه دارند.

بایرام اف افزود؛ دلیل دیگری که وی را به بند عمومی زندان منتقل نمی کنند جلوگیری از انتقال پیام های وی از زندان به دینداران است.

وی گفت: محدودیت ها ایجاد شده برای حاج  آبگول نگرانی هایی را برای جامعه دینی جمهوری آذربایجان به وجود آورده است که به همین دلیل هر روز شاهد مراجعه مردم به محل حبس وی هستیم.

بایرام اف ابراز امیدواری کرد،  هر چه سریعتر شاهد حذف این محدودیت ها برای حاج آبگول  باشیم زیرا ایشان  هیچ ارتباطی با حوادث اخیر کشور ندارند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا