آذربایجاناخبار

تحلیگر سیاسی جمهوری آذربایجان:دولت هایکه نگران گروه تروریستی داعش در موصل هستند چرا قتل وعام مردم بی دفاع یمن توسط آل سعود را نمی بینند؟

عاکیف حیدرلی:کشورهایکه رژیم سعودی را در قتل وعام مردم بی دفاع یمن حمایت و پشتیبانی می کنند آمریکا و دولت های ائتلافی با وی هستند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی؛ کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان عاکیف حیدرلی در مورد حضور نیروهای ائتلافی و آمریکا ونقش آنها در مبارزه با گروه های تروریستی می گوید؛ یکی از مناطق بزرگ و استراتژیک عراق موصل است که در دست داعش قرار دارد ارتش عراق بهمراه گروه های مردمی بر علیه مواضع این گروه دست به اقدامات نظامی می زنند ولی متاسفانه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از جمله کشور ترکیه در این امر دخالت و باعث کندی در روند پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی شده اند. اگرچه مداخله گران این دخالت ها را یک نوع حمایت خود از ارتش عراق می خوانند ولی در واقیعت هدف چیز دیگری است.بعنوان مثال آغاز عملیات ارتش عراق بر علیه مواضع گروه تروریستی داعش در موصل باعث نگرانی گروه ائتلافی گردید ولی هم زمان با این عملیات رژیم سعودی در یمن مردم بی دفاع این کشور را با شلیک موشک های خود مورد هدف خود قرار داد ولی باعث کوچکترین واکنش از سوی این کشورهای به اصطلاح حامی مظلوم نگردید.
این تحلیگر سیاسی در ادامه می افزاید: عملیات نظامی بر علیه گروه تروریستی در موصل باید تحت فرمان ارتش عراق باشد زیرا این موضوع برای مقابله با تلفات غیرنظامیان در منطقه یک امر ضروری بحساب می آید.
به گفته عاکف حیدرلی در حوادث رخ داده شده در کشورهای سوریه، عراق ویمن و قتل و عام مردم بیگناه نیروهای ائتلاف و رژیم سعودی مسئولیت دارند.
ایالات متحده آمریکا و نیروهای ائتلاف اگرچه در ظاهر می گویند که هدف آنها آزادی موصل است ولی واقیعت آن چیزی نیست که آنان در ظاهر می گویند.زیرا همانطور که ملاحظه می گردد کشورهایکه از عربستان سعودی حمایت می کنند آمریکا و گروه موسوم به گروه ائتلاف می باشد.
پس بنابراین می توان گفت اصرار آمریکا و گروه ائتلاف در جهت حضور در موصل نجات مردم وآزادی این استان ومردم غیرنظامی نیست بلکه هدف آنها حمایت از گروه تروریستی داعش می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا