آذربایجاناخبارایراننخجوان

رئیس اداره امور دینی جمهوری خودمختار نخجوان: نخستین مدرسه دینی جمهوری خودمختار نخجوان افتتاح مي‌شود

وقار بابایف، در ديدار وابسته فرهنگی ايران در نخجوان از افتتاح نخستین مدرسه دینی جمهوری خودمختار نخجوان جهت آموزش علوم دینی و تربیت نیروی انسانی متخصص تبلیغ دین مبین اسلام در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی ايران در نخجوان با وقار بابایف، رئیس اداره امور دینی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وقار بابایف، نیز از توسعه روابط دو کشور همسایه و مسلمان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ابراز خوشحالی كرد و گفت: می‌توان انتظار داشت مناسبات دو جانبه در تمام عرصه‌ها ‌توسعه یابند و توافقات در موضوعات مختلف عملی شوند.

رئیس اداره امور دینی اعلام کرد: نخستین مدرسه دینی جمهوری خودمختار نخجوان در مسجد الزهرا (س) طي فصل پاییز سال جاري در صورت آماده شدن امکانات افتتاح خواهد شد و در غیر این صورت، این مدرسه دینی قطعا سال آینده آغاز به کار مي‌كند.

وي هدف اصلی از افتتاح این مدرسه را آموزش علوم دینی و تربیت نیروی انسانی متخصص تبلیغ دین مبین اسلام دانست.

وابسته فرهنگی كشورمان با تأكيد بر گسترش تعاملات و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان گفت: عزم و اراده مسئولان عالی ‌رتبه، دوره نو پدیدی را در تاریخ روابط دوجانبه گشوده است و تعدد اسناد منعقد شده و موضوعات آن‌ها در یک سال گذشته موئد این مطلب است.

آقازاده در ادامه، آمادگی نهادهای جمهوری اسلامی ایران را برای مبادله تجربه در عرصه‌های گوناگون از جمله برنامه‌های فرهنگی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نخجوان 2018 ميلادي اعلام كرد.

وقار بابایف نیز علاقه‌مندی خود را برای شرکت در برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد مقدس 2017 ميلادي، ابراز كرد و افزود: مدیران گروه‌های گردشگری و مردم شیعه نخجوان مشتاق افتتاح قطار نخجوان ـ مشهد مقدس هستند، چراکه با آغاز به کار این قطار شمار بیشتری از مردم برای زیارت امام رضا (ع) خواهند رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا