آذربایجاناخبارعمومی

تحلیلگر مسایل سیاسی جمهوری آذربایجان: اسراِئیل سیاست «آپارتاید» را در پیش گرفته و حقوق بین‌الملل را آشکارا نادیده می‌گیرد

“زرتشت علی زاده ” تحلیلگر مسایل خاورمیانه در جمهوری آذربایجان توافق امارات با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک، “خیانت بزرگ” و جدیدی به ملت فلسطین است، گفت: اسراِئیل در واقع سیاست «آپارتاید» را در پیش گرفته و حقوق بین‌الملل را آشکارا نادیده می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توافق امارات با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک افزود: این  رسوایی قابل پیش‌بینی بود، چرا که در اغلب کشورهای عربی عناصر خائن که هر لحظه آماده برای خیانت به ملت و کشور و دین خود هستند، در قدرت قرار گرفته‌اند و آنها گوش به فرمان اربابان خود در آمریکا نشسته‌اند.

وی اضافه کرد: این توافق موجب می‌شود تا مدتی بعد دوباره شاهد گامهای جدید رژیم صهیونیستی در راستای الحاق سرزمین‌های فلسطین باشیم.

به  گفته وی، وابستگی اغلب کشورهای عربی به غرب بیش از پیش افزایش می‌یابد، بنابر این در حال حاضر شاهد چنین توافق شرم‌آوری هستیم و این در واقع به رسمیت  شناختن  الحاق سرزمین‌های فلسطین از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل می‌باشد.

علی زاده با اشاره به این که قبل از امارات، مصر و اردن نیز گامی مشابه و غیر قابل قبولی برای مردم فلسطین برداشتند، افزود: در حال حاضر عربستان در نوبت قرار گرفته و گامهای جدیدی در نزدیکی این کشور با اسراییل برداشته می‌شود و  ممکن است در آینده شاهد آن باشیم که مسوولان برخی کشورهای منطقه نیز با پیروی از دستورات اربابان غربی خود و با اتخاذ راه خیانت ملی، با اسراییل که سرزمینهای فلسطین را غصب کرده، توافق کنند.

وی درباره معرفی این اقدامات امارات به عنوان توافق تاریخی که محافل غربی به آن تاکید دارند، گفت: این چنین به اصطلاح توافق تاریخی پیشتر هم روی داده بود و «پیمان کمپ دوید» میان مصر و اسرائیل باعث شد که رژیم صهیونیستی موضع گستاخانه بیشتری در پیش بگیرد و در خصوص الحاق سرزمینهای فلسطین اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود این که  غرب «پیمان اسلو» را نیز بدست آورد و توافق تاریخی معرفی کرده بود، اسرائیل در پی این پیمان بیش از پیش حقوق حقه مردم فلسطین را پایمال کرد؛ بنابر این توافق اخیر با امارات  موجب خواهد شد  رژیم صهیونیستی بیشتر در مساله فلسطین، موضع گیری گستاخانه در پیش بگیرد.

این تحلیلگر مسایل خاورمیانه افزود: اسراِئیل در واقع سیاست «آپارتاید» را در پیش گرفته و حقوق بین‌المللی را آشکارا نادیده می‌گیرد و حامی اصلی آن در اجرای این سیاست آمریکا است.

علی زاده اضافه کرد: در کشورهای غربی نیز تعداد زیادی از شخصیت‌های صادق و عادل متوجه سیاست‌های غیر قابل قبول اسراییل و آمریکا علیه مردم فلسطین بوده و آن را محکوم می‌کنند و خواستار تامین حقوق حقه فلسطینیان هستند، ولی رژیم فاشیستی اسرائیل آن را قبول ندارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا