آذربایجاناخبارایران

تحلیلگر آذربایجانی: سرکوب گسترده ابزار رژیم بحرین برای ادامه حکومت است

موسی قربانف تحلیلگر سیاسی آذری با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه در بحرین به عنوان حلقه ای دیگر از زنجیره اقدامات ضداسلامی، گفت: حکومتی که این گونه شهروندان خود را هدف سرکوب و آزار قرار می دهد، دموکراتیک نیست و فقط سعی دارد با زور اسلحه و هراس آفرینی قدرت را حفظ کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، قربانف نماینده شهروندان جمهوری آذربایجان مقیم مسکو و رییس جامعه اهل بیت (ع) شیعیان روسیه امروز «چهارشنبه» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: رژیم بحرین از هیچ اقدامی برای سرکوبی شیعیان فرو گذار نمی کند و شمار زیادی از فعالان سیاسی در زندان های آل خلیفه به صورت غیرقانونی محبوس هستند.
کارشناس آذری گفت: مشابه اقدام های گسترده ضد اسلامی و ضد ملی بحرین در کمتر کشور جهان اسلام دیده می شود، زیرا هم مردم و هم روحانیون هدف سرکوبی های شدید قرار دارند.
تحلیلگر آذری در ادامه سلب تابعیت شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان بحرین از سوی رژیم آل خلیفه را در چارچوب افزایش سرکوبی اعتراض های مخالفان سیاسی خواند که خواستار اصلاحات و پایان آزار و اذیت هستند.
قربانف گفت: در نتیجه سرکوبی های شدید، بسیاری از افرادی که فقط از راه های سیاسی اعتراض کرده و خواستار بهبودی اوضاع هستند، به حبس های طولانی مدت محکوم شده و رژیم آل خلیفه امیدوار است جلوی نارضایتی ها و حرکت های مردمی را گرفته و با استبداد به حکومت ادامه دهد.
وی افزود: متاسفانه سازمان های جهانی و فراملی از جمله سازمان به اصطلاح دیده بان حقوق بشر بین المللی که در برابر هر رویداد کوچکی در سطح جهان بویژه کشورهای مخالف سیاست های سلطه جویانه غرب واکنش نشان می دهند، در برابر حوادث بحرین هدفمند سکوت کرده اند و این رویکرد در برابر اقدام های سرکوبگرانه اخیر رژیم آل خلیفه در مورد شیخ عیسی قاسم پرسش برانگیز است.
وی گفت: در این شرایط، چشم امید بحرینی ها به کشورهای مترقی مسلمان همچون ایران، سازمان های اسلامی و در وهله نخست سازمان همکاری اسلامی است تا با فشار بر رژیم بحرین به این اعمال غیرقانونی و سرکوبی ها پایان دهد.
قربانف در همین حال گفت که اقدام برای توقف اعمال تبهکارانه رژیم بحرین در جهان اسلام در شرایط کنونی با توجه به حمایت رژیم عربستان سعودی و کشورهای همپیمان آن بسیار دشوار است و پیشرفت در این عرصه مستلزم تلاش های دیپلماتیک گسترده و سازمان یافته است که با برنامه ریزی می تواند ثمربخش باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا