اخبارایرانگرجستان

تجلیل از فارسی آموزان گرجی در تفلیس به مناسبت عید نوروز

فارسی آموزان چهار مدرسه منتخب تفلیس طی مراسمی به مناسبت عید نوروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به قل از ایرنا ،این مراسم با حضور ˈعباس طالبی فرˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ، ˈبهرام کیانˈ رایزن فرهنگی سفارت ایران و مدیران و دانش آموزان چهار مدرسه منتخب در محل سالن آمفی تئاتر مدرسه شماره یک تفلیس برگزار شد.

در این ویژه برنامه فرهنگی ، دانش آموزان گرجی که زبان فارسی را به عنوان یکی از دروس آموزشی خود انتخاب کرده اند ، برنامه های متنوعی همچون سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و نمایش های ایرانی را به مناسبت عید نوروز به زبان فارسی اجرا کردند.

ˈماریا آپخاییدزهˈ مدیر مدرسه شماره یک تفلیس ضمن تبریک سال جدید شمسی به ایرانیان ، اجرای برنامه نوروزی توسط فارسی آموزان مدارس را یکی از راه های ایجاد انگیزه و تشویق آنها برای انتخاب این درس عنوان کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از مدیران مدارس یاد شده و حضور خانواده های فارسی آموزان، در خصوص عید نوروز توضیحاتی را برای حاضرین ارائه کرد.

وی ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی بین دو کشور ، ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان ، در آینده شاهد شکوفایی بیشتر آموزش زبان فارسی در آن کشور باشند.

در پایان این این مراسم به فارسی آموزان منتخب تقدیر نامه و گواهی قبولی اهدا شد.

قدمت مدرسه (شماره یک) شهر تفلیس بیش از دویست سال بوده و سابقه تدریس زبان فارسی در این مدرسه قریب به 40 سال می باشد و بسیاری از نخبگان ، فرهیختگان و شخصیت های سیاسی گرجستان دانش آموخته این مدرسه می باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا