آذربایجاناخبارایران

تجلیل آتش‌نشانان جمهوری آذربایجان از شهدای پلاسکو/تصاویر

آتش‌نشانان جمهوری آذربایجان با حضور در سفارت كشورمان با تجلیل از شهدای آتش‌نشان حادثه مجتمع تجاری پلاسکوي تهران با مردم، دولت ایران و خانواده شهیدان این حادثه ابراز همدردی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در باکو، جمعی از نخبگان جمهوری آذربایجان و ایرانیان مقیم باکو، چهارم بهمن‌ماه به همراه رایزن و وابسته فرهنگی کشورمان در مقر آتشنشانی سبایل شهر باکو حاضر شده و به نیابت از آتش‌نشانان کشورمان که جان خود را برای نجات جان هموطنان خود از دست دادند و قدردانی از تلاش‌های شجاعانه و بی باکانه آتش‌نشانانی که برای اطفا حریق و آواربرداری ساختمان پلاسکو تهران شبانه‌روز تلاش مجاهدانه می‌کنند، با همکاران آنها در باکو دیدار و از ایشان تقدیر كردند.

سید ابراهیم ابراهیمی، رايزن فرهنگي ايران ضمن دیدار با فرمانده آتش‌نشانی منطقه سبایل شهر باکو و اهداي دسته گل از جانفشانی آتش‌نشانان تقدیر و ابعاد فاجعه ساختمان پلاسکو تهران را بیان كرد.

در این مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو و فرمانده آتش‌نشانی منطقه خبرنگاران در مصاحبه با خبرنگاران پیام ريیس جمهور و وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان به مناسبت فاجعه ساختمان پلاسکو یادآوری و با مردم، مسئولین و خانواده‌های آتش‌نشانان شهید همدردی کردند.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبیین فلسفه شهادت و اینکه هر کس در راه خدمت صادقانه به مردم جان خود را از دست دهد، شهید تلقی می‌شود به رشادت و جانفشانی آتش‌نشانان تهران اشاره کرد و وضعیت فعلی ساختمان پلاسکو و تعداد شهدا در روز پنجم حادثه و تالم و تاثر شدید مردم ایران را توضیح داد.

وي در سخنان خود، از ابراز همدردی و پیام تسلیت ريیس جمهور، مسئولین و ملت جمهوری آذربایجان تقدیر و تشکر کرد.

حضور در سفارت ايران و ابراز همدردی با مردم ايران

بنا به پیشنهاد آتش‌نشانان و نخبگان آذربایجان، جمع حاضر برای ابراز همدردی و تقدیر از آتشنشانان شهید و قدردانی از آتش‌نشانانی که در طول پنج روز 24 ساعته درصدد یافتن همکاران و محبوسین در زیر آوار تلاش می‌کنند، در محل سفارت کشورمان در باکو حضور یافته و با اهداي گل و روشن کردن شمع به شهدای حادثه ساختمان پلاسکو ادای احترام و با سفیر ایران در آذربایجان دیدار کردند.

در این دیدار، فرمانده و آتش‌نشانان با اظهار تأسف و تألم بخاطر شهادت جمعی از همکاران خود در اطفاء حریق مجمعه تجاری پلاسکو تهران آمادگی خود را برای یاری رساندن به همکاران خود در تهران اعلام كردند.

اعتبار نصیراف، رییس ایستگاه آتش‌نشانی بخش سبایل شهر باکو در این مراسم گفت: از شنیدن خبر شهادت آتشنشانان ایرانی در این حادثه بشدت متاثر شدیم.

وی هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از همکاران ایرانی جان باخته خود در حادثه متجمع تجاری پلاسکو و گرامی داشتن خاطره آنها اعلام کرد.

نصیراف خاطرنشان كرد: از طرف خود، فرماندهی آتش‌نشانی باکو و همکارانم به مردم ایران و خانواده جان باختگان تسلیت می‌گویم.

جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز، درباره برگزاری این مراسم از سوی آتش‌نشانان آذری و حضور در سفارت کشورمان برای ابراز همدردی اظهار قدردانی کرد.

سفیر کشورمان به پیام تسلیت الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان به حسن روحانی همتای ایرانی خود در رابطه با این حادثه اشاره کرد و گفت: کمال الدین حیدر اف، وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان نیز آمادگی این وزارتخانه برای ارائه هر گونه کمک در این زمینه را اعلام کرد.

جهانگیرزاده در مصاحبه با خبرنگاران واکنش فوری مردم و دولت جمهوری آذربایجان و اعلام آمادگی برای ارائه هر گونه کمک در این زمینه را نمونه بارز دوستی و برادری دو کشور عنوان کرد و گفت: مردم و دولت ایران و جمهوری آذربایجان همواره در روزهای سخت در کنار هم قرار دارند.

سفیر کشورمان همچنین، از حضور جمعی از شهروندان آذربایجانی و ایرانیان مقیم باکو در این مراسم ابراز قدردانی کرد.

پس از آن، رایزن فرهنگی ایران در باكو گفت: با توجه به اینکه ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان فرصت حضور در ایران نداشته، با پیوستن به این مراسم و نیز، دیدار با آتشنشانان آذری خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه مجتمع تجاری پلاسکو را گرامی می‌دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا