آذربایجاناخبارعمومی

پس از محدویت های اعمال شده در خدمات اینترنتی در جمهوری آذربایجان به بهانه تدابیر امنیتی بازیهای همبستگی اسلامی استفاده از این خدمات از سر گرفته شد

طی ماه های اخیر، دشواری هایی برای استفاده از پیام رسان هایی نظیر اسکایپ، واتساپ و وایبر در جمهوری آذربایجان ایجاد شده بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان ، «وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری های پیشرفته» این کشور اعلام کرد: « کارهای نوسازی خدمات ارتباطات راه دور در شبکه اینترنت به پایان رسید. محدودیت های اعمال شده برای خدمات ارتباطی از طریق شبکه اینترنت از قبیل اسکایپ، وایبر، واتساپ و سایر اپلیکیشن های ارتباطی که بخشی از تدابیر امنیتی چهارمین دوره بازی های همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان بود، دشواری هایی را در مقابل تماس های صوتی و تصویری ایجاد کرده بود. در همین مدت، در چارچوب تدابیر پیشگیرانه، بهینه سازی شبکه اینترنت نیز اجرا شد. هم اکنون ، کارهای نوسازی شبکه اینترنت به پایان رسیده و شهروندان می توانند از این برنامه های ارتباطی برای تماس های داخلی و بین المللی استفاده کنند.»
از سوی دیگر، بخش آذری رادیو آزادی آمریکا با انتشار این اطلاعیه «وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری های پیشرفته» جمهوری آذربایجان ، یادآوری کرد: « امسال از ۱۲ تا ۲۲ مه بازی های همبستگی اسلامی در (جمهوری) آذربایجان برگزار شد. اما، طی ماه های اخیر ، دشواری هایی برای استفاده از پیام رسان هایی نظیر اسکایپ، واتساپ و وایبر در جمهوری آذربایجان ایجاد شده بود. شهروندان و اتباع خارجی که از امکان تماس رایگان صوتی و تصویری از طریق این پیام رسان ها محروم شده بودند، نارضایتی خود را از محدودیت ایجاد شده، پنهان نمی کردند. عثمان گوندوز، رییس مجمع اینترنت، اخیرا گفت اگر این محدودیت ها در ارتباط با مسابقات بین المللی ( بازی های همبستگی اسلامی) ایجاد شده بود، این بازی ها خیلی وقت است که به پایان رسیده اند. این کارشناس احتمال می داد که منافع مادی برخی نیروها در این زمینه دخیل است. بیش از یک ماه بود که ادارات دولتی جمهوری آذربایجان در این باره سکوت کرده بودند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا