آذربایجاناخبارایران

محمداسماعیل سعیدی:لغو ویزا میان ایران و جمهوری آذربایجان اقدامی مثبت از سوی آذری هاست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن ارزیابی مثبت از لغو ویزای سفر بین کشورمان و جمهوری آذربایجان، از ضرورت برنامه‌ریزی بلند مدت برای جذب گردشگران خارجی گفت.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه تجربه کشورهای دنیا نشان می‌دهد با لغو روادید متقابل می‌توان گردشگران بیشتری را جذب کرد، گفت: ایجاد رونق در صنعت گردشگری به عوامل متعددی بستگی دارد از این رو در صورت ارائه تسهیلات بیشتر به گردشگران خارجی می‌توان این عرصه را با شکوفایی و رونق مواجه کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لغو روادید متقابل می‌تواند نشان دهنده تکریم مردم دو کشور باشد و البته این موضوع روابط سیاسی طرفین را تحکیم می‌کند، اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به حوزه گردشگری بهره برد زیرا سرزمین کهنی مانند ایران دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است و می‌تواند پذیرای مسافران خارجی زیادی باشد.
وی با تاکید بر اینکه لغو ویزای سفر بین کشورمان و آذربایجان اقدامی مثبت ارزیابی می‌شود، ادامه داد: در گذشته کشور آذربایجان با شرایط سختی مواجه بود و در آن زمان ایران مردم این کشور را به راحتی می‌پذیرفت و خدمات خوبی را به آنها ارائه کرده است.
سعیدی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تبلیغات منفی گسترده‌ ‎ای علیه ایران اسلامی در سراسر دنیا انجام می‌شود و این موضوع در کاهش ورود گردشگران خارجی تأثیرگذار است، افزود: وزارت امور خارجه و رایزن‌های فرهنگی باید با بکارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای ایجاد رونق در حوزه گردشگری تلاش کنند و ایجاد شرایط لغو روادید متقابل یکی از این اقدامات بحساب می‌آید.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران امروزه با حدود 12 کشور لغو روادید متقابل دارد و امکان افزایش این تعداد با بررسی دقیق‌تر وجود دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی بلند مدت درعرصه گردشگری می‌توان فرصت جذب گردشگران خارجی فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا