آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

تاکید علی‌اف بر تقویت روابط باکو و مسکو

رئیس جمهور آذربایجان در نامه‌ ای به همتای روس خود به مناسبت روز ملی این کشور بر توسعه همکاری با این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در نامه تبریک به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به مناسبت «روز ملی روسیه»  بر توسعه همکاری با کرملین تاکید کرد.

«الهام علی‌اف» در این نامه خطاب به همتای روس خود نوشت: «پیوندهای چند صد ساله دوستی و همسایگی خوب که مردم ما را متحد می‌‌کند، مبنای قابل اعتماد توسعه پایدار مشارکت راهبردی و همکاری چند بعدی بین آذربایجان و روسیه است. تعامل کشورهای ما در طیف گسترده‌ ای از موضوعات دوجانبه در دستور کار باعث رضایتمندی می‌شود.»

در بخش دیگر این نامه آمده است: «من اطمینان دارم که از این پس روابط جمهوری آذربایجان و روسیه با تلاش‌های مشترک ما برای سعادت مردم و کشورهایمان تقویت و گسترش خواهد یافت.»

این در حالی است که رئیس‌جمهور آذربایجان  چندی قبل در سخنان تندی مدعی شده بود که روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران در جریان درگیری‌های باکو و ایروان در سال ۲۰۲۰، به ارمنستان سلاح عرضه می‌کرده است.

علی‌اف مدعی شده بود که جمهوری آذربایجان، نامه‌هایی را به قزاقستان، ترکمنستان و ایران ارسال کرده و از این کشورها درخواست کرده تا هواپیماهای روسیه که حامل تسلیحات برای ارمنستان در جریان جنگ قره باغ بوده‌ اند را متوقف کنند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا