آذربایجاناخبارایران

تاکيد روساي گمرک ايران و جمهوري آذربايجان بررفع موانع گمرکي ميان دو کشور

در دیدار رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با رییس کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان موانع همکاری های گمرکی میان دو کشور بررسی و بر رفع آنها تاکید شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در این نشست که امروز برگزار شد به دیدار دیروز روسای جمهور دو کشور در آستارا خان روسیه اشاره کرد و اراده طرفین در گسترش مناسبات را جدی خواند و گفت: این موضوع وظایف مسئولان گمرک دو کشور را در رفع موانع گمرکی دو چندان می کند.
مسعود کرباسیان به توافقات صورت گرفته در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: ما باید زمینه عملیاتی کردن این مصوبات را فراهم کنیم.
وی به اراده جمهوری اسلامی ایران بر احداث ادامه خط آهن قزوین – رشت تا آستارا اشاره کرد و گفت: با احداث ادامه این خط آهن در داخل جمهوری آذربایجان کریدور ترانزیتی شمال – جنوب تکمیل خواهد شد و این موضوع در گسترش ارتباط بین دو کشور تاثیر قابل توجهی بر جای خواهد گذاشت.
آیدین علیف رییس کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان 
به دیدار چهار باره روسای جمهور دو کشور در 18 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: ما با گمرک ایران در سازمان های بین المللی و سازمان همکاری های اقتصادی اکو همکاری داریم و در این زمینه از همکاری های ایران تشکر می کنم.
رییس کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان به ضرورت تسریع در اعطای مجوز تردد کامیون ها در مرزهای دو کشور و همکاری در برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر تاکید و گزارشی از وضعیت گمرکات جمهوری آذربایجان ارائه کرد.
مسعود کرباسیان در این سفر علاوه بر دیدار با همتای آذری خود با چند تن از وزرای اقتصادی نیز دیدار و به همراه رییس کل گمرک جمهوری آذربایجان از مرزهای دو کشور بازدید می کند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا