اخبارترکیه

بحرانی شدن اوضاع جنوب ترکیه

اوضاع در جنوب ترکیه بعد از بمبگذاری تروریستی در سوروچ ساعت به ساعت بحرانی تر و خطرناکتر می شود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، به نظر میرسد که  داعش برای دولت ترکیه  تنها یک پوشش بوده تا به راحتی مواضع PKK در شمال سوریه و شمال عراق را بمباران کنند.

جنگنده های ترکیه مناطق ملا یعقوب، عیاشه و اطراف کوبانی در شمال سوریه و 11 مقر و موضع PKK در مناطق شامل زپ،متینا،هفتنین،بئر قره و کوهستان های قندیل در شمال عراق را هدف قرار دادند. (نقشه پایین)

جت های ترکیه  یک مورد هم  حمله هوایی به شهر الباب مقر داعش داشته اند.
اغلب شهرهای کردنشین جنوب ترکیه به شدت ملتهب هستند  و خشونت ها در  این مناطق در حال بالا گرفتن هست. احتمال کشیده شدن این درگیریها به نوار جنوبی و ساحلی علوی نشین هم وجود دارد.
احمد داووداوغلو  نخست وزیر ترکیه امروز در اظهار نظری عجیب آورده است که  بین داعش و PKK ارتباطات پنهانی وجود دارد . در حالی که حدودا یک سال پیش در اظهار نظر جنجالی  عنوان کرده بود که  داعش یک  گروه تروریستی نمی باشد  بلکه آنها  تنها یک گروه از مردم خشمگین هستند! سردرگمی در اظهارات دولتمردان ترکیه در این چند روز اخیر به وضوح دیده می شود.
عرصه داخلی ترکیه هم امروز شاهد موج گسترده حمله و دستگیری حدود 250 نفر در 13 استان ترکیه شامل 182 نفر از اعضای احزاب HDP و DBP بوده که در خبرگزاری ها از آنها به عنوان اعضای داعش نام برده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا