آذربایجاناخبار

ناپدید شدن دانشجوی اسلام گرای دانشگاه دولتی جمهوری آذربایجان

دو روز است که از دانشجوی دانشگاه دولتی باکو خبری نیست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلام آذری ، دانشجوی دانشگاه دولتی باکو، مادرش را چشم به راه گذاشته است. عاصم محمداف ساکن رایون خطایی باکو و دانشجوی سال دوم دانشکده ” شرق شناسی” دانشگاه دولتی باکو، دو روز است که ناپدید شده است.

بر اساس خبر وارده از اعضای خانواده وی به سایت “میللی.آذ” ، عاصم محمداف روز شنبه (16 نوامبر) حوالی ساعت 23:00 با هدف رفتن به کافی نت(کلوپ اینترنت) از منزل خارج شده و هنوز بازنگشته است.

والدین عاصم محمداف به شعبه 34 اداره پلیس رایون خطایی مراجعه کرده اند و در حال حاضر جستجو در جریان است.

ملاحظه:

لازم به یادآوری است عاصم محمداف از جوانان فعال جریان اسلامگرایی جمهوری آذربایجان و فعال رسانه ای و فیس بوکی است. وی اخیراً سخنرانی ها و بیانات امام خمینی(ره) در خصوص فضیلت و عظمت ماه محرم را برای سایت اسلام آذری به زبان آذری ترجمه و آماده کرده بود و در محرم سالجاری، در چندین نوبت در این سایت بارگذاری شد.

محمداف از اعضای نهضت مقاومت اسلامی جوانان جمهوری آذربایجان بوده و در تجمع 1 آوریل در نارداران که بعد از بازداشت مجدد روحانی حاج طالع باقراف برگزار شده بود سخنرانی کوبنده ای کرده و 12 روز بازداشت شد.

بعد از آن نیز چندین بار در تجمعات مقابل دادگاه حاج طالع حاضر شده و در آخرین نشستهای دادگاه حاج طالع، جزء بازداشت شدگان و جریمه شدگان بود.

ضمناً عاصم محمداف از طرفداران سرسخت شورای ملی مخالفت بوده و در تجمعات قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری، در ترکیب طیف دینداران حامی شورای ملی، در این تجمعات حضور می یافت.

اخبار تکمیلی:

لازم به توضیح است بعد از رسانه ای شدن خبر مذکور، سایت خبرنامه.آذ چنین نوشت: « وی موقع خروج از منزل، ناراحت بوده و تلفن همراه خود را نیز برنداشته است، فقط کارت مترو و 3- 4 منات پول برداشته است.»

سایت اسلام آذری نیز، با سامره محمداوا، مادر عاصم محمداف تماس گرفته و جویای آخرین وضعیت وی شده است، بر اساس گفته های مادرش: « عاصم در صفحه نمایش موبایلش، عکسی گذاشته و زیر آن عکس تابوت قرار داده و به زبان روسی نوشته است: ” نمی خواهم اینگونه ادامه حیات دهم، مرا ببخشید”، مادرش احتمال می دهد عاصم، خودکشی کرده است. مادر در ادامه کفته است: وی بعد از خروج از منزل، با من تماس نگرفته است، عاصم حبس نشده، این قطعی است. به شعبه 34 اداره پلیس رایون خطایی مراجعه کرده ام نام وی در لیست بازداشت شدگان و یا خودکشی کنندگان نیست، هیچگونه سند و مدرک شناسایی- هویتی برنداشته است.»

اسلام آذری نوشته است عاصم محمداف نگارنده چندین مقاله و مطالب تحلیلی- تحقیقی است.

ملاحظه:

لازم به ذکر است این خبر علاوه بر بازتاب گسترده در سایتها و خبرگزاری های اسلامی مانند آزاد خبر، بیرلیک، فاکت خبر و خبرنامه، در خبرگزاری آپا و در سایتهایی مانند مساوات و مدیا فروم نیز منعکس شده است. مدیا فروم تیتر زده: « دیندار جوان، مفقود شده است!»

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا