آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در پاسخ به بیانیه وزارت دفاع روسیه

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در تکذیب ادعای روسیه مبنی بر نقض توافق آتش بس، بیانیه ای صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، متن بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بدین شرح است:

«وزارت دفاع جمهوری آذربایجان متاسف است که نکات منعکس شده در بیانیه وزارت دفاع فدراسیون روسیه در 27 مارس 2022 با واقعیت مطابقت ندارد.

مواضع ارتش آذربایجان در روستای فرخ که از قلمرو حاکمیت کشورمان است و در مناطق کوهستانی مجاور آن تغییری نکرده است. آذربایجان از این مواضع با واقعیت مطابقت ندارد. ارتش ما بر شرایط عملیاتی تسلط کامل دارد.

اظهارات وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه آتش بس از سوی آذربایجان نقض شده است نیز صحت ندارد و گزارشی مبنی بر تلفات نظامیان آذربایجانی وجود ندارد.

یک بار دیگر یادآوری می کنیم که هیچ واحد اداری-سرزمینی به نام «قره باغ کوهستانی» در خاک آذربایجان وجود ندارد.

استفاده از عبارت “قره باغ کوهستانی” در بیانیه های وزارت دفاع روسیه در روزهای 26 و 27 مارس، بی احترامی به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است که توسط جامعه بین المللی از جمله فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده است.

به وزارت دفاع فدراسیون روسیه یادآوری می کنیم که در بند اول اعلامیه همکاری متفقین که در تاریخ 22 فوریه 2022 توسط روسای جمهور دو کشور امضا شد، آمده است: «فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان بر اساس متقابل هستند. احترام به تمامیت ارضی و تجاوز ناپذیری مرزهای دولتی و همچنین عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر، برابری و منافع متقابل، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و عدم توسل به زور یا تهدید به زور.

علاوه بر این، بر اساس ماده 18 اعلامیه، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان در مبارزه با تهدیدات تروریسم، افراط گرایی و تجزیه طلبی بین المللی و خنثی سازی آنها به تلاش های خود می پیوندند.

این بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین بیانیه امضا شده توسط رئیس جمهور فدراسیون روسیه، فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه، ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین را نادیده گرفته است.

وزارت دفاع بار دیگر تاکید می کند که روستای فروخ در منطقه خوجالی آذربایجان وجود ندارد. نام روستای مذکور فرخ است. امیدواریم در درج جملات نام روستا به درستی عنوان شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا