آذربایجاناخبار

کنفرانس انجمن خبرنگاران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباکو برگزار شد

کنفرانس انجمن خبرنگاران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه با حضور دستیار رئیس جمهوری آذربایجان درمسائل سیاسی واجتماعی، مسوولان ونمایندگان رسانه ها همچنین سفرای کشورهای اسلامی در باکو برگزار و راهکارهای تاسیس اتحادیه رسانه ای کشورهای اسلامی، بررسی شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج،دراین کنفرانس علاوه بر تدوین راهکارهای تاسیس اتحادیه رسانه ای کشورهای اسلامی، ارتباط با خبرنگاران سایر کشورهای جهان در چارچوب گفت وگوی تمدن ها، مقابله با اسلام ستیزی وکمک رسانه ای به رفع اشغال سرزمین های اسلامی نیز مورد بررسی قرار گرفت .
علی حسن اف دستیار رییس جمهوری آذربایجان در مسایل سیاسی و اجتماعی طی سخنانی دراین کنفرانس، سازمان همکاری اسلامی را یک مدل موثر و کارآمد اتحاد و حفط منافع ملی کشورهای اسلامی عنوان کرد .
وی با اشاره به اهمیت این بستر مناسب برای کشورهای اسلامی ، نگرانی های جهان اسلامی ازتلاش های برای مرتبط ساختن ترور با اسلام را مورد اشاره قرار داد .
علی حسن اف افزود: در چنین شرایط نیاز جدی به ایجاد منابع اینترنتی واحد کشورهای اسلامی وجود دارد .
دستیار رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که مذاکرات مربوط به تاسیس اتحادیه رسانه ای کشورهای اسلامی چند سال است در سطح مختلف بررسی می شود، گفت: جای خوشحالی است که در حال حاضر گام های عملی برای تحقق این مهم برداشته می شود و امیدوار هستیم این ابتکار در آینده از سوی سازمان همکاری اسلامی بطور جدی حمایت شود .
علی حسن اف گفت: درحال حاضر جریانات منفی مختلف وارد کننده لطمه جدی به ثبات دربسیاری ازکشورهای اسلامی وازطرف دیگر تلاش برای انحراف افکار عمومی درباره دین مبین اسلام که آشتی، صلح وامنیت درجامعه بشری را ترویج می کند، موجب نگرانی همه ما می شود .
وی همچنین خاطر نشان کرد، در نشست های وزیران اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سال 2012 میلادی در شهر لیبرویل گابون و در سال 2014 میلادی در شهر تهران مصوبات خوبی برای تقویت همکاری درحوزه اطلاع رسانی کشورهای اسلامی اتخاذ شده است .
وی ایجاد اتحاد رسانه ای کشورهای اسلامی را به نفع همه کشورهای اسلامی عنوان کرد .
دراین کنفرانس همچنین داور چرمی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از میزبانی جمهوری آدربایجان برای برگزار کنفرانس انجمن حبرنگاران کشورهای اسلامی تقدیر کرد وگفت ، در شرایطی که منطقه دچار فتنه و افراطی گری و جهالت شده است موضوع فعال کردن رسانه ها برای کمک به صلح و امور بشردوستانه و بهبود همکاری های سیاسی واقتصادی میان کشورهای اسلامی بسیار با اهمیت می باشد .
چرمی افزود: تاسیس اتحادیه رسانه ای کشورهای اسلامی به پخش اطلاعات صحیح در میان کشورهای اسلامی کمک می کند ایران از تاسیس این نهاد نو آورانه حمایت می کند .
در این کنفرانس همچنین اعلام شد ، قرار است اجلاس موسسان اتحادیه رسانه ای کشورهای اسلامی در سال 2017 میلادی در باکو برگزار شود و دبیر خانه آن فعالیت خود را آغاز کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا