آذربایجاناخبارویژه

بیانیه شدید اللحن حزب اسلام جمهوری آذربایجان درباره اتفاقات منا

حزب اسلام آذربایجان درباره اتفاق افتاده در منا نسبت به بی کفایتی حاکمان عربستان سعودی بیانیه صادر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل ازمائده.آذ ، در این بیانیه آمده است که :رژیم آل سعود  که  با استکبار جهانی هم پیمان و هم کاسه هست   مکانی را که محل فرود فرشتگان، جایگاه امن الهی و شهر پیامبر وائمه اطهار علیها سلام هست را به خاک و خون کشیدند.

این اتفاق زمانی رخ داد که حجاج کشورهای اسلامی در حال  انجام دادن یکی از اعمال واجب در منطقه منا  بودند صورت گرفت و بسیاری از مسلمانان وحجاج کشورهای اسلامی کشته  ویا زخمی شدند.

این طور می توان نتیجه گرفت که هزاران کشته  و زخمی شدن حاجیان  در این اتفاق نمی تواند یک امر اتفاقی باشد .ما برای تمام حجاجی که در این اتفاق کشته شدند از خداوند رحمت و مغفرت و برای بازماندگان آنها از خداوند منان طلب صبرخواستاریم .

رژیم آل سعود در این اتفاقی غم انگیزی که به وقوع پیوست هیچ گونه واکنش خاصی نسبت به این امر از خود نشان نداده  و بسیار ساده ازاین اتفاق گذشتند و با بهانه های کاذب نسبت به این اتفاق ، از بر عهده گرفتن مسئولیت این اقدام شانه خالی کردند.

این یک امر عادی از سوی رژیمی است که مردم کشوری مانند یمن را که می خواهند به صورت دموکراسی و با رای خودشان نسبت به اداره کشورشان مستقل بوده ، با همکاری برخی کشورهای عربی مرتجع با استفاده از انواع بمبهای سنگین و ضد بشری آنان را به خاک و خون می کشند بعید به نظر نمی آید.

از این اتفاق می توان این نتیجه را گرفت که حاکمیت این کشور از اتحاد  مسلمانان ناراحت  و نگران بوده و با این اقدامات می خواهد تفرقه بین  مسلمان را  شدت بخشد. 

حاکمیتی که تخت و تاج خود را در حال فروپاشی می بیند برای حفظ آن دست به هر اقدام خیانتباری می زند که این قتل و عام حاجیان نیز در این راستا می باشد.

حزب اسلام جمهوری آذربایجان  از سران کشورهای اسلامی می خواهد که از محاکمه صهیونیسم، امپریالسم و حکام آل سعود که با آ نها هم دست هستند دریغ نکرده  و بر علیه  این کشور در سازمانهای بین المللی  و اسلامی شکایت کنند.

ما برای تمام برادران و خوهران کشته شده در این اتفاق از خداوند طلب رحمت می کنیم و برای بازماندگان آنها طلب صبر آرزو می کنیم.

حزب اسلام جمهوری آذربایجان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا