آذربایجاناخبار

رتبه اول اهالی جمهوری آذربایجان در ریخت و پاش عروسی ها

طی آخرین آمار منتشر شده از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل، کشور آذربایجان در صدر رتبه بندی کشورها برای صرف هزینه‌های مصرفی مراسمات عروسی در جهان می‌باشد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از Virtualaz.org، در آخرین بررسی‌‌های انجام شده از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ( UNFPA ) بیشترین هزینه‌‌های مصرفی برای برگزاری مراسمات عروسی متعلق به کشورهای خاورمیانه و کشورهای جدا شده از جماهیر سابق شوروی می‌‌باشند.
لیکن، در راستای این بررسی‌‌های صورت گرفته، جمهوری آذربایجان از کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای عربی نیز پیشی گرفته است. البته این بدان معنا نیست که هزینه‌‌های عروسی در جمهوری آذربایجان بالاتر از صرف هزینه‌‌های مراسمات مجلل عرب های ثروتمند است بلکه شاخص هزینه مراسم ازدواج بر اساس مقایسه با میانگین دستمزدهای ماهیانه در کشورها مورد بررسی قرار گرفته است.
طی این مقایسات، هزینه‌‌های مراسم عروسی در کشور آذربایجان 9.7 برابر دستمزدها و حقوق‌‌های ماهیانه مردم می‌‌باشد که این بی‌‌سابقه ترین شاخص هزینه عروسی در سرتاسر جهان را نشان می‌‌دهد.
طی گزارش منتشر شده از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، کشور بلاروس رتبه دوم این رده بندی را به خود اختصاص داده است که در این کشور نیز هزینه‌‌های عروسی و ازدواج 9.2 برابر دستمزها و حقوق های ماهیانه مردم می باشد.
قابل ذکر است سومین مکان این رتبه بندی متعلق به کشور روسیه و چهارمین مکان به آلبانی فقیرترین کشور منطقه بالکان می‌‌باشد.
شایان ذکر است؛ هزینه‌‌های ازدواج و عروسی در این کشور نیز 8.9 برابر حقوق‌‌ها و در آمدهای ماهیانه مردم اعلام می‌‌شود.
خاطر نشان می‌‌کنیم؛ مشکلات افراط گرایانه هزینه‌‌های سرسام آور عروسی در کشور آذربایجان، بارها موضوع مذاکرات و نشست‌‌های اجتماعی بوده است حتی در دو سال اول آغاز بحران اقتصادی در این کشور و کاهش یافتن درآمدهای مالی خانواده ها، تصویب قانون به منظور ایجاد محدودیت‌‌ها در برگزاری مراسمات مجلل نیز مطرح شده و در مجلس ملی نیز مورد بررسی و مذاکرات قرار گرفت؛ لیکن اجازه گنجاندن این طرح در چارچوب قانون از طرف تالارهای عروسی داده نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا