آذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهویژه

بیانیه آذریهای مقیم اروپا در حمایت از محبوسین دیندار آذری

ما همه حاج محسن، حاج آبگول و حاج طالع هستیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت ۷صباح ترکیه، آذری های مقیم اروپا با صدور بیانیه حمایت خود را از محبوسین دیندار جمهوری آذربایجان اعلام داشتند. متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

کَتَبَ اللَّهُ لَأَغلِبَنَّ أَنا وَرُسُلی إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ (مجادله ۲۱)

 

ما همه، حاج طالع و حاج محسن هستیم …

ملت بزرگ آذربایجان!

کشور ما در عصر سرعت تحولات با درد و رنج و محرومیت و مظلومیت و تضییقات فراوان دست به گریبان است. کشور ما به دولتی مستبد، وابسته و بی دین و بلکه ضد دین و ضد ملت مبتلی شده است. سرنوشت غم انگیزی در زمان  معاصر برای ملت و کشور ما رقم می خورد. جوانان ما که سرمایه اصلی کشور ما هستند، آواره کشورهای دیگر شده اند. نخبگان تحت فشارند و متدینین و غیرتمندان بزرگ ما در زندان ها خوابیده اند. فشار اقتصادی به اوج رسیده است. اجازه هیچگونه نقد و انتقادی نیست. آزادی بیان ذبح شده و حقوق اساسی اولیه، بی رحمانه از ملت ما سلب شده است. دولت، فعالان سیاسی و منتقدین و متدینین را به نا حق زندانی کرده است. گروه های مستقل سرکوب می شوند و شخصیت های هدایت گر، فوراً شناسایی و قلع و قمع می گردند. مخالفان دولت در زندان، شدیداً مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می گیرند. اتهامات ساختگی نظیر حمل مواد مخدر و اسلحه و فرار مالیاتی و خیانت، شاه بیت بهانه دولت آذربایجان است؛ در حالیکه همه مخالفین در حال انجام فعالیت های مشروع بوده اند ولی دولت با اینکه ادعای تساهل می کند، تحمل کوچکترین مخالفت و نقد و انتقاد و خیرخواهی را ندارد.

طرفداران دموکراسی در حال حاضر در آذربایجان هیچ امنیت جانی ندارند. دولت آذربایجان در اثر فشار اتحادیه اروپا و اعتراض ۷۶  نفر از فعالان حقوق بشر دنیا مجبور شد در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۷ نفر از مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگار  و فعالان سیاسی را آزاد کند. اما عمق فاجعه بالاتر از این رقم هاست و محبوسین دینی هیچ شانسی برای آزادی از زندانهای جهنم گونه آذربایجان ندارند و اگر در زندان کوچکترین اعتراضی بنمایند، مستقیم به سلولهای انفرادی و به قبوستان می روند. شکنجه برای اخذ اعتراف و ایجاد رعب، به اوج رسیده است. از آن روزی که حاج طالع قهرمان بی بدیل ملت ما، این جوان حماسی و امید آذربایجان گفت “در اثر شکنجه سه روز به هوش نیامدم” مجامع بین المللی نامه نوشتند تا شکنجه در آذربایجان را مورد تحقیق و بررسی خود قرار دهند اما دولت آذربایجان به هیچ سازمان یا گروه حقوق بشری اجازه تحقیق درباره شکنجه در زندان های آذربایجان را نمی دهد.

فشار بی امان و بی رحمانه بر روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و دینی با هدف خاموش نمودن هرگونه انتقاد علیه رژیم مستبد به یک عادت و رویه روزانه تبدیل شده است.

وضع حقوق بشر در کشور ما طبق گزارشات بین المللی بسیار بسیار اسف انگیز است. در سالهای اخیر دولت مستبد تلاشهای مضاعفی در محدود ساختن مخالفین، متدینین، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر انجام داده و بسیاری از آنها را با بهانه های واهی زندانی کرده و احکام سنگینی برای آنها صادر کرده است.

حلقوم های آزادی بخش ملت غالبا در سلول های انفرادی هستند. آنها در اعتراض به شکنجه های قرون وسطایی در حال اعتصاب غذا هستند. سازمان جهانی مبارزه با شکنجه خواستار توقف شکنجه بر علیه زندانیان سیاسی و زندانیان غائله نارداران شده است. فعالان سیاسی محبوس، شکنجه می بینند، با وکیل خود نمی توانند ملاقات کنند، با خانواده خود اجازه ملاقات ندارند و از همه بدتر در بی دادگاه های رژیم اجازه دفاعیه ندارند. گرفتن اعتراف تحت سخت ترین شکنجه به رویه مألوف تبدیل شده است.

اعتراض نخبگان جامعه به انتخابات سفارشی و مخصوصا به تغییر قانون اساسی و به ایجاد ریاست خانوادگی و ارثی شدن ریاست جمهوری حق طبیعی ملت ماست اما بزرگترین جرم به حساب می آید.

ملت ما امروز به خاطر آزادی بیان و آزادی عقیده و آزادی مراسم دینی تاوان بسیار سختی را پرداخت می کند. ملت ما با مقاومت در مسیر حقوق اساسی و حقوق بشر خود را به دنیا معرفی می کند.

ما از ملت بزرگ خود می خواهیم از طریق مکاتبه با نهادهای مدنی و دموکراتیک بین المللی ندای اعتراض خود را به جهانیان برسانند و هزینه جنایات و حبس و زندانی شدن فرزندان ملت را بالا ببرند. ما یک دست و یک صدا می گوییم حبس بزرگانی چون حاج طالع، حاج محسن، حاج سلیمان، حاج ذوالفقار، حاج سردار و … آسان نخواهد بود و رژیم، هزینه بسیار سنگینی را پرداخت خواهد کرد. ما اعلام می کنیم آنها تنها نیستند. با زندانی شدن آنها، ما همه زندانی شده ایم. ما همه حاج طالع هستیم، ما همه حاج محسن هستیم، ما همه …

فرزندان دردمند وشکسته شأن کشور بزرگ آذربایجان در ترکیه، اروپا و روسیه

۲۰۱۷march  ۲۱

لینک خبر:http://www.7sabah.com.tr/haber/13485/azerbaycan-ozgurluk-istiyor/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا