آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

بولتون با مقامات گرجستان دیدار کرد

جان بولتون، مشاور امنیتی رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در سفر به تفلیس با وزیران امور خارجه، کشور و دفاع گرجستان دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری ‘نیوز گئورگیا ‘ توسعه همکاری های راهبردی گرجستان و آمریکا و مسایل امنیت منطقه ای از موضوعات مورد مذاکره جان بولتون با مقامات گرجستان بود.
«داوید زالکالیانی» وزیر امور خارجه گرجستان در گفت و گو با خبرنگاران دیدار با مشاور امنیتی امریکا را پرمحتوی عنوان کرد.
وی افزود: ما مسائل عمده روابط راهبردی دو کشور از جمله همکاری گرجستان و آمریکا در حوزه اقتصادی را بررسی کردیم.
زالکالیانی، چالش های جهانی و منطقه ای ، شرایط فعلی مربوط به مناقشات آبخازیا و اوستیای جنوبی را از جمله موضوعات مورد مذاکره در دیدار با بولتون اعلام کرد.
بنا به این گزارش، بولتون در دیدار با «گئورگی گاخاریه» وزیر کشور گرجستان که «واختانگ گوملائوری» رئیس سرویس امنیت دولتی این کشور نیز در آن حضور داشت مسائل امنیت منطقه ای را بررسی کرد.
طرفین در این دیدار، همچنین درباره تعمیق همکاری های دوجانبه در مقابل چالش های منطقه ای و نیز اصلاحات در حوزه امنیتی گرجستان تبادل نظر کردند.
در دیدار بولتون با «لوان ایزوریا» وزیر دفاع گرجستان نیز تقویت قدرت دفاعی گرجستان و اجرای برنامه آموزش نظامی شامل تمرین نظامیان گرجی با مشارکت آمریکا ظرف سه سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در این دیدار اجرای توافقنامه همکاری در حوزه امنیتی طی سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ میلادیکه میان وزارت دفاع آمریکا و گرجستان امضا شده ،در کانون توجه دو طرف قرار گرفت.
مشاور امنیتی رییس جمهوری آمریکا که امروز ( جمعه ) برای دیدار دو روزه وارد گرجستان شده قرار است در این سفر با «ماموکا باختادزه» نخست وزیر و «ایراکلی کوباخیدزه» رئیس پارلمان این کشور دیدار کند.
بولتون قبل از سفر به گرجستان از روسیه ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا