آذربایجاناخباراردبیل

به دنبال شهادت آیت‌الله نمر ؛تجمع بزرگ مردم دارالارشاد اردبیل برگزار شد

به دنبال شهادت عالم مجاهد آیت‌الله نمر باقر‌ النمر تجمع بزرگ مردم دار‌الارشاد اردبیل در محکومیت جنایات آل سعود برگزار شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،به دنبال شهادت عالم مجاهد آیت‌الله نمر باقر‌ النمر تجمع بزرگ مردم دار‌الارشاد اردبیل در محکومیت جنایات آل سعود برگزار شد.

لازم به ذکر است که تجار وکسبه جمهوری آذربایجان  با توجه به مخالفت دولت جمهوری آذربایجان برای برگزاری مراسم در این کشور در این مراسم حضور گسترده ای داشتند

در این تجمع که صبح امروز و به دلیل سرمای هوا در داخل مسجد جامع اردبیل و با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون برگزار شد، شرکت‌کنندگان در حالی که بارها شعار «هیهات منا الذله»، «لبیک یا حسین»،‌«‌لبیک یا ابوالفضل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» را سردادند جنایات اخیر رژیم فاسق وهابی آل سعود را در به شهادت رساندن عالم مجاهد و روحانی برجسته عربستان محکوم کردند.

در این تجمع که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و فرماندار اردبیل و دیگر مسئولان، مدیران، کارکنان، اقشار مختلف مردمی به صورت چشمگیر علما و روحانیون حاضر شده بودند با دست نوشته‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی در کنار محکومیت سران استکبار بر سرکوب نشدن بیداری اسلامی تاکید کرده و سخت‌گیری‌ها علیه شیعیان را در نارداران آذربایجان، نیجریه، عربستان و دیگر مناطق جهان اسلام به دست گروه‌های وهابی و تکفیری محکوم کردند.

در این مراسم باشکوه حسین غفاری از شاعران حسینی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شعر و سروده حماسی در جهاد امت اسلامی  علیه کافران و ظالمان آل سعود قرائت کرده و در یک بند معروف از شعر خود خطاب به حکام آل سعود اعلام کرد:

« ای شیوخ عربستان سعودی پلید / نفت‌خواران شکم پاره مریدان یزید

  کاسه لیسان رذیلت منش کاخ سفید / اوتوز اوستانه شرافت‌دی بو گون ارتش اسلامه یوخون / شیعه و سنی همه متحدن حیدری یوک »

قرائت کرده و حال و هوایی خاص در مجلس در محکومیت اقدامات آل سعود به وجود آورده به طوری که شرکت‌کنندگان در این مراسم بارها با احساسات این شاعر همراهی کرده و «لبیک یا ابوالفضل» و «لبیک یا حسین» سر دادند.

در این تجمع شرکت‌کنندگان همچنین بارها شعار « مرگ بر آل امیه»، « مرگ بر آل سعود» و « مرگ بر آل یهود» سرداده و حاکمان عربستان را به خاطر این جنایت محکوم کردند.

در کنار شعرخوانی و مداحی پیام متنی نیز به عربی خطاب به آل سعود از طرف مردم استان اردبیل قرائت شد تا شرکت‌کنندگان با «لبیک یا حسین» این پیام را خطاب به حاکمان فاسق مورد تایید قرار دهند.

در این مراسم که جمعی از ائمه جمعه شهرهای سنی‌نشین اردبیل نیز در کنار روحانیون اهل تشیع حاضر شده بودند این عمل ننگین وهابیون درباری سعودی را در به شهادت رساندن عالم وارسته جهان تشیع آیت‌الله نمر محکوم کردند.

این آیین با حضور شرکت‌کنندگان در مزار شهدای گمنام در اطراف مسجد جامع اردبیل و سردادن شعارهای انقلابی به پایان رسید و متن پیام این تجمع نیز قرائت شده که در آن آمده است: شهادت رهبر شیعیان عربستان آیت‌الله نمر نشانگر واقعیت تلخ تسلط افراط‌ گری و کینه‌پراکنی برخاسته از وهابیت بر حاکمیت رژیم سعودی و عمق بی‌تدبیری و ناتوانی دولت ریاض است که سرکوب و برادرکشی را راه خروج از بن‌بست و استیصال سیاسی خود دانسته است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: امروز علمای بیدار در خط مقدم مقابله با استکبار قرار گرفته و به هیچ قیمتی از مسیر حق کنار نمی‌گیرد و گستاخی فزاینده سعودی‌ها در برابر ایران مقتدر معلول رفتار منفعلانه دولت یازدهم در قبال غرب است چرا که انفعال در برابر آنها به مرور زمان اسباب گستاخی نوکران و پادوهای قدرت‌های غربی در منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا