آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

به بهانه دهمین سالگرد بازداشت رهبر حزب اسلام آذربایجان

10 سال قبل در چنین ایامی، حاج محسن صمد اف رهبر حزب اسلام آذربایجان از سوی نیروهای پلیس دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عاکف حیدرلی معاون سیاسی حزب اسلام آذربایجان در صفحه شخصی خود چنین نوشت: «عصر روز 7 ژانویه 2011، حاج محسن صمد اف رهبر حزب اسلام آذربایجان  و چند تن از کارمندان حزب موقع خروج از محل کار بازداشت شدند. آنها ابتدا به کلانتری مجاور منتقل شدند. اگرچه اعضای این حزب به بهانه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی توسط پلیس بازداشت شدند، اما بعداً به دادگاه منطقه «نریمان اف» منتقل و بازداشت شدند. اکنون 10 سال است که جامعه آذربایجان عواقب تلخ و نا عادلانه یک عملیات بازداشت ساده را مشاهده می کند. دلیل دستگیری چه بود؟

به طور خلاصه، خواسته های رهبرحزب اسلام به عنوان یک شهروند عادی جمهوری آذربایجان از الهام علی اف در مورد حل مناقشه قره باغ، مبارزه با رشوه و فساد و انتقاد جدی از دولت به دلیل کاستی های آن دلیل اصلی بازداشت وی بود. همانطور که حاج محسن صمد اف عنوان کرد، خوشبختانه ارتش با شکوه و سربازان قهرمان ما با الهام از امام حسین (ع) و مکتب عاشورا با پیروزی تاریخی قره باغ را آزاد کردند. و تصادفی نیست که پسر حاج محسن صمد اف در این نبردها شرکت کرده و با دریافت مدال «سرباز شجاع» مورد تشویق قرار گرفته است.

با این وجود، حاج محسن صمد اف هنوز در زندان است. این را باید به عنوان یک تناقض و یک بی عدالتی درک کرد و همه افراد جامعه ما را باید به خاطر کرامت و ارزش خود ارزش قائل شد. من فکر می کنم وی از همه نظر سزاوار آزادی است. من معتقدم که همه جاه طلبی ها علیه حاج محسن صمد اف، این روحانی عالم و انسان ارزشمند که عاشق وطن خود است، پایان می یابد و او به زودی با خانواده و دوستانش دوباره دیدار می کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا