اخبارترکیه

برگزاری کنفرانس “محبت اهل بیت” در “بیله‌جک” ترکیه

رمضان بیجر، استاد بخش الهیات و معارف اسلامی دانشگاه “ساکاریا” گفت” محبت و دوستی با خانواده رسالت، از آموزه های قرآنی، نبوی و اسلامی سرچشمه می گیرد.

به گزارشقفقاز بیجر، در کنفرانسی تحت عنوان « محبت و دوستی با اهل بیت» که با حمایت دانشگاه “شیخ ادبالی” در مرکز آموزش مداوم شهر “بیله‌جک” ترکیه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: “مساله برتری و امتیاز معنوی برخی‌ها بر دیگران در آیاتی از قرآن کریم مطرح گردیده است. پیامبر اسلام در صدر افرادی قرار دارد که خداوند به آن‌ها برتری و امتیاز معنوی اعطا کرده است”.

او افزود:” ابراز محبت واقعی نسبت به اهل‌بیت پیروی از سبک زندگی آن‌ها است. تنها راه نجات بشریت،  پیروی از سبک زندگی خاندان رسالت است. اگر شخصی خودرا جزء خانواده رسالت می‌داند، بایستی طبق فلسفه وعرفان مکتب آن‌ها زندگی کند”.

دکتر بیجر، با اشاره به اهمیت و جایگاه اهل بیت اظهار کرد: “محبت و دوستی با خانواده رسالت، از آموزه های قرآنی، نبوی و اسلامی سرچشمه می گیرد. اهل بیت برای مسلمانان بسیار حائز اهمیت هست. اما به جز خود پیامبر هیچکس دیگر نمی تواند معصوم باشد. مسلمانان متاسفانه در طول تاریخ از بروز حرکت‌های مدعی مهدویت متضرر و آسیب دیده اند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا