اخبارچچنروسیه

برگزاری کنفرانس ضد وهابيت درچچن

“رمضان قديروف”رييس جمهور “چچن” گفت: “کنفرانس اهل سنت و جماعت” در چچن که باعث خشم “عربستان سعودي” شده، براي مقابله با خوارج زمان است .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شبکه العالم،رمضان قديروف افزود: مسلمانان از خوارج زمان رنج مي برند. وي در گفت وگو با شبکه “سي بي سي” ادامه داد: مسلمانان جهان با فتنه خوارج به جان يکديگر افتادند لذا بايد از نسل جديد در برابر فتنه اين خوارج حفاظت کرد.
قديروف گفت: کنفرانس اهل سنت و جماعت که 29 اوت درچچن پايان يافت هيچ ارتباطي با “ولاديمير پوتين” ، رييس جمهور روسيه نداشته و ما خدمتگزار اسلام و مسلمين هستيم.
برخي نويسندگان وهابي رژيم سعودي مدعي شده بودند که اين کنفرانس زير نظر روسيه برگزار شده است .
قديراف با اشاره به اين که گروه تروريستي “داعش” بيشتر از 1500 چچني را به قتل رسانده، خاطرنشان کرد: ما مي خواهيم بر خوارج زمان فائق آييم.
بيانيۀ پاياني همايش اهل سنت و جماعت در گروزني، پايتخت جمهوري چچن که 29 اوت منتشر شد، واکنش هاي خشمگينانه شماري از سعودي‌ها را در پي داشت، زيرا سلفي‌ها و وهابي‌ها و ديگر گروه‌هاي افراطي و تکفيري را در شمار اهل سنت به حساب نياورد.
بدين ترتيب، فرقه هاي ساختگي همچون وهابيت تکفيري که مبناي حاکميت آل سعود و آل الشيخ بر سرزمين حرمين شريفين بر آن قرار دارد، از نظر حاضران در اين همايش از جمله علماي بزرگ اهل سنت، جايي در ميان مسلمانان ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا