آذربایجاناخبارروسیهعمومیقره باغقره باغ

برگزاری کنفرانس روابط ژئوپلیتیک مسکو / باکو در منطقه آزاده شده جوجوق مرجانلی

رییس کمیته مبارزه با فساد در دومای روسیه در جریان کنفرانس “روابط ژئوپلیتیک مسکو- باکو” ضمن اشاره به اهمیت جایگاه جمهوری آذربایجان به عنوان متحد روسیه در قفقاز جنوبی، از نزدیک شدن هرچه بیشتر ارمنستان به ناتو ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،دیمیتری ساولی اف نماینده حزب حاکم روسیه در دوما و رییس کمیته مبارزه با فساد در کنفرانس “روابط ژئوپلیتیک مسکو- باکو؛ جمهوری آذربایجان تنها متحد روسیه در قفقاز جنوبی” که در مناطق آزاد شده جوجوق مرجانلی جمهوری آذربایجان ترتیب داده شده بود، اظهار داشت: ما امروز در مناطق آزاد شده از اشغال ارمنستان غیر از پیشرفت و آبادانی چیز دیگری نمی بینیم و این موجب خرسندی هرچه بیشتر ما شده است.

وی در ادامه گفت: منطقه قره باغ و ۷ شهرستان اطراف این ناحیه بدون هیچ قید و شرطی باید به جمهوری آذربایجان بازگردانده شود.با حوادث روی داده در ارمنستان می توان گفت جایگاه و اهمیت جمهوری آذربایجان برای روسیه دوچندان شده است.

نماینده دومای روسیه ضمن اشاره به پیشرفت زبان روسی در جمهوری آذربایجان ابراز داشت: جمهوری آذربایجان در شورای اروپا از جمله حامیان روسیه بوده است. ما می دانیم که حجم گسترده سلاح هایی که به آذربایجان فروخته ایم هرگز علیه ما استفاده نخواهد شد.زیرا جمهوری آذربایجان متحد مورد اعتماد ما در قفقاز جنوبی است. امیدوارم ارمنستان در آینده نزدیک و با تعقل اقدام به حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ کند.

این مقام روس خاطرنشان ساخت: شرایط نامطلوب اقتصادی موجود در ارمنستان نتیجه محاصره اقتصادی این کشور و انزوای آن از طرح های اقتصادی منطقه ای است. و شرط خارج شدن از این انزوا حل عادلانه مناقشه قره باغ است.اما هیئت حاکمه ارمنستان هنوز این واقعیت را درک نکرده است.

ساولی اف در پایان سخنان خود عنوان کرد: جمهوری آذربایجان از جمله کشورهایی است که پس از فروپاشی شوروی پیشرفت های چشمگیری داشته است. اگر ارمنستان اقدام به بازگرداندن اراضی اشغالی نماید این اقدام می تواند در بهبود اقتصاد این کشور نیز نقش موثری داشته باشد.روسیه برای حل این مناقشه باید در گروه مینسک نقش فعال تری بازی کند. ما نمی خواهیم ارمنستان را از دست بدهیم ولی متاسفانه آن ها در حال گسترش روابط خود با ناتو می باشند!!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا