آذربایجاناخبارترکیهروسیه

برگزاری مراسم 98مین سالگرد شهدای کشتار بلشویک ها و ارامنه در باکو

مراسم یادبود سربازان آذری و عثمانی به مناسبت نود و هشتمین سالگرد آزادسازی باکو توسط اردوی اسلامی قفقاز در آرامگاه شهدای ترک این شهر برگزار شد.

به گزارش مرگز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، سفارت ترکیه در باکو به مناسبت نود و هشتمین سالگرد آزادسازی این شهر توسط اردوی اسلامی قفقاز از دست نیروهای ارمنی و اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی سابق؛ مراسم بزرگداشت سربازان عثمانی را در آرامگاه شهدای ترک در این شهر برگزار کرد.

در این مراسم مرال بارلاس، معاون سفیر ترکیه٬ افق تورگانر نماینده جمهوری ترک قبرس شمالی در باکو٬ گانیره پاشایوف از نمایندگان مجلس آذربایجان٬ مشاوران و کارمندان سفارتخانه٬ نمایندگان و بازرگانان ترک و برخی دیگر از هموطنان ترک شرکت کردند.

مراسم بزرگداشت سربازان عثمانی با نصب آذین گُل از سوی بارلاس در مقابل تندیس یادبود شهدا آغاز شده و با ادای احترام به این شهیدان ادامه یافت. در پایان نیز او در دفتر یادبود شهدا متنی به این مضمون نوشت: «در خاک کشور برادر آرام بخوابید. یاد و خاطره تمام سربازان ارتش اسلامی قفقاز در جای جای آذربایجان، و تمامی شهدای راه مبارزه با تروریسم، و مصطفی کمال آتاترک زنده و روحشان شاد باد”.

بارلاس در سخنان خود ضمن اشاره به آن که مردم آذربایجان پس از گذشت 98 سال هنوز هم قدردان فداکاری های این سربازان هستند، خاطر نشان کرد: ”‌ما به قهرمانی این شهدا افتخار کرده و عهد می بندیم که امانت آن ها که مفهوم «یک ملت، دو دولت» بوده را به نسل های آینده انتقال دهیم”.

در پایان نیز بارلاس و هیئت همراه وی از خیابان شهدا بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا